Verhuizen? Geef je nieuwe adres door

Ben je student aan de Universiteit Maastricht (UM) en ga je verhuizen naar een nieuw adres? De procedure die je moet volgen verschilt per situatie: verhuis je binnen Nederland, vanuit het buitenland naar Nederland of vanuit Nederland naar het buitenland? Hieronder vind je de juiste informatie voor jouw situatie. 

Verhuizen binnen Nederland

Wanneer je binnen Nederland verhuist dan moet je dit doorgeven aan de gemeente.  Verhuis je naar een andere gemeente dan moet je je nieuwe adres daar doorgeven. De gemeente past je gegevens aan in de Basisregistratie personen (BRP). De UM ontvangt via het BRP je nieuwe adres. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juiste adresgegevens. Zorg er altijd voor dat deze actueel zijn. 

Meerdere adressen doorgeven

Je kunt in Studielink meerdere adressen doorgeven: een ouderlijk adres, een correspondentieadres en een adres voor noodgevallen. Zorg dat ook deze adressen kloppen! Je kunt ze zelf aanpassen via Studielink.

Naar Nederland verhuizen vanuit het buitenland

Verhuis je uit het buitenland naar Nederland en blijf je hier langer dan 4 maanden wonen? Dan moet je je laten registreren in de Basisregistratie personen (BRP). Dat doe je bij de gemeente waar je gaat wonen.

Inschrijven bij de gemeente

Je kunt je rechtstreeks bij de gemeente Maastricht melden om je in te schrijven in de Basisregistratie personen (BRP). Vul hiervoor het formulier in dat op de website van de gemeente Maastricht staat. 

Verhuizen vanuit Nederland naar het buitenland

Verhuis je naar een ander land, dan moet je je in Nederland uitschrijven bij de gemeente waar je vertrekt. Doe dit alleen als je verwacht dat je binnen een periode van 12 maanden minstens 8 maanden in het buitenland verblijft. Deze periode hoeft niet aaneengesloten te zijn. De gemeente stelt DUO, en andere instanties die zijn aangesloten op de BRP, op de hoogte van je nieuwe adres in het buitenland. 

Uitschrijven kan je online doen bij de gemeente.