Ethical Review Committee Inner City faculties (ERCIC)

ERCIC stimuleert wetenschappers om hun onderzoeksvoorstellen met deelname van proefpersonen of gebruik van persoonsgegevens voor ethische toetsing voor te leggen voor de aanvang van de studie. Ethische toetsing door ERCIC gebeurt op vrijwillige basis.

**Belangrijke Mededeling: Een nieuw aanvraagformulier zal na 15 augustus 2024 beschikbaar zijn in de ERCIC UMployee groep. Houd er rekening mee dat het oude formulier alleen wordt geaccepteerd voor de eerste vergadering van 2024-25, en daarna niet meer.

Neem bij problemen contact op met ercic@maastrichtuniversity.nl

Ethische goedkeuring door ERCIC kan worden verkregen door het aanmeldformulier in te vullen en per mail te sturen naar de secretaris. Voor advies bij het invullen van het aanmeldformulier, zie onze tips en trucs (Engelstalig)

Wanneer er een verandering in het onderzoeksdesign plaatsvindt nadat ethische goedkeuring is verkregen, dienen onderzoekers een aanvraag tot wijziging in te dienen bij ERCIC. Dit kan gedaan worden door het aanmeldformulier en eventuele bijlagen aan te passen (met highlights) en per mail te sturen naar de secretaris, met een beschrijving van de wijziging(en) in de email.

Leden van ERCIC

Dr. Lauren Wagner (voorzitter)
Greg Stapleton (secretaris)
Prof. Frank Corvers (SBE)