T-Mobile voicemail update
Geachte collega,
Hieronder vindt u meer informatie over de T-Mobile voicemail update.
Klaar voor de toekomst met ons nieuwe voicemailsysteem
In de periode van 15 tot en met 28 maart van dit jaar vernieuwen wij ons voicemailsysteem voor mobiele telefonie. Dit biedt kansen om nu en in de toekomst nieuwe gebruikersmogelijkheden te introduceren om jou nog beter van dienst te zijn.
Ingebruikname van het nieuwe voicemailsysteem
Goed te weten is dat de voicemail dienstverlening niet onderbroken wordt door het in gebruik nemen van het nieuwe voicemailsysteem. Zowel het achterlaten van een voicemailbericht als het beluisteren van een voicemailbericht blijft gedurende de overzetting mogelijk. Alle gebruikers met een T-Mobile abonnement worden automatisch overgezet naar het nieuwe voicemailsysteem.
Informeren van de gebruikers
We informeren alle gebruikers via een sms-bericht. Dit doen we op drie momenten. Het eerste bericht sturen we twee weken voor de overzetting, het tweede bericht één week voor de overzetting. Het derde bericht versturen we binnen twee weken ná de overzetting. Via de eerste twee sms-berichten informeren we over de tijdsperiode waarbinnen de overzetting plaats gaat vinden. Ook bevatten de berichten een link naar de internetpagina over voicemail. Hier worden de antwoorden getoond op de meest gestelde vragen. Via het derde bericht bevestigen we dat de overzetting heeft plaatsgevonden.
Belangrijk om te weten
- In de week van de overzetting kunnen voicemail instellingen niet meer worden gewijzigd.
- Iedere gebruiker dient zijn toegangscode voor de overzetting te wijzigen, hiervoor gaan namelijk striktere voorwaarden gelden voor een nog betere beveiliging. Deze toegangscode is bijvoorbeeld nodig indien gebruikers vanuit het buitenland gebruik maken van hun voicemail. Voldoet de toegangscode niet aan de nieuwe voorwaarden, dan heeft de gebruiker na de overzetting, vanuit het buitenland geen toegang meer tot de voicemail box. Toegang is dan uitsluitend weer mogelijk door na terugkomst in Nederland de toegangscode te wijzigen. Hoe de gebruiker de toegangscode kan wijzigen is terug te vinden op de voicemail internetpagina.
- De nieuwe voorwaarden voor de toegangscode zijn:
- Minimaal 4 tot en met 8 cijfers (wij adviseren om minimaal 5 cijfers te gebruiken).
- Niet meer dan 2 identieke cijfers achter elkaar (bijvoorbeeld geen 22281).
- Mag geen (delen van een) opeenvolgende reeks bevatten (bijvoorbeeld geen 12368 of 876543).
- Voicemail is en blijft bereikbaar via het ‘verkorte’ nummer 1233. Wordt er van het ‘lange’ 06 nummer gebruik gemaakt dan dient een beperkt aantal gebruikers tot twee weken na de overzetting de voicemail te bereiken via het tijdelijke nummer 06-24001234 in plaats van 06-24001233. Na maximaal twee weken is automatisch het originele nummer 06-24001233 weer beschikbaar. Hier volgt echter geen bericht over.
- Na de overzetting blijven alle voicemail instellingen hetzelfde.
- De opgeslagen berichten van voor de overzetting kunnen nog 21 dagen worden beluisterd via het nieuwe voicemailsysteem. Daarna worden deze berichten automatisch definitief verwijderd en niet meer beschikbaar.
- De overzetting naar het nieuwe voicemailsysteem geldt zowel voor reguliere voicemail als Visual Voicemail van T-Mobile (IPhone).
Meer informatie is te vinden op: t-mobile.nl/nieuwe-voicemail