Anita Jansen nieuwe decaan van FPN

Het College van Bestuur heeft Anita Jansen per 1 juni 2016 benoemd tot decaan van de Faculty of Psychology and Neuroscience, voor een periode van 4 jaar. Zij volgt Bernadette Jansma op, die met ingang van die datum aantreedt als decaan van de Faculty of Humanities and Sciences (FHS).

um bb mumag Anita Jansen

Prof. dr. Anita Jansen (dec 1960) is sinds 1999 hoogleraar Experimentele Klinische Psychologie aan de Universiteit Maastricht. Zij studeerde klinische psychologie aan de Universiteit Utrecht en promoveerde in 1990 aan de UM. In 2011 ontving Anita Jansen een NWO Vici-beurs van anderhalf miljoen euro voor onderzoek naar psychologische voorspellers van succesvol afvallen. Sinds 2014 is zij lid van het NWO gebiedsbestuur Maatschappij en Gedragswetenschappen. Tijdens haar UM-loopbaan vervulde Anita Jansen al verschillende bestuurlijke functies, waaronder die van vice-decaan en capgroepvoorzitter. In 2001 won zij de Onderwijsprijs van de Universiteit Maastricht.