Follow-up Virtuele Experience Day Geneeskunde

Leuk dat je hebt deelgenomen aan onze Virtual Experience Day voor de bachelor Geneeskunde!

Nu is het tijd om terug te kijken op afgelopen woensdag en vooruit te kijken naar jouw toekomst!

Jullie hebben woensdag de PGO-casus 'Een frisse neus' besproken. Die is door huidige studenten verder uitgewerkt. Kijk maar eens hoe ze dat gedaan hebben.

Daarna hebben we nog wat bonusmateriaal voor je in de vorm van studentenvlogs, een campustour en informatie over studeren tijdens COVID-19 en over de studievereniging voor Geneeskundestudenten.

Ten slotte: wat te doen na deze Experience Day? We hebben enkele tips voor je op een rij gezet.

Nabespreking van de PGO-casus

Aan het einde van de onderwijsgroepssessie van afgelopen woensdag, kwamen meerdere vragen ('leerdoelen') naar voren die beantwoord moesten worden. Een paar huidige studenten hebben naar die antwoorden gezocht en ze met elkaar besproken in de 'nabespreking'. En, komen hun antwoorden overeen met wat jij had bedacht?

Nabespreking: studenten presenteren de antwoorden op de leerdoelen (video)
  Uitgeschreven antwoorden op de leerdoelen (PDF)

Bonusinformatie

UM en COVID-19

Je vraagt je waarschijnlijk af hoe het is om te studeren aan de Universiteit Maastricht in deze tijd van COVID-19. Daarom hebben we een webpagina opgezet met allerlei coronagerelateerde informatie, van ons (online) onderwijs tot de uitgebreide maatregelen die we hebben getroffen om iedereen gezond te houden.

En we hebben een lijst gemaakt met COVID-19-gerelateerde FAQ die een studiekiezer zou kunnen hebben.

Language Centre - infodesk at SSC

Studentenvlogs

Studenten Otte en Juliëtte vertellen jullie in korte video's over PGO en praktijkonderwijs, wat voor tips ze hebben voor het maken van de juiste studiekeuze en hoe de sfeer in Maastricht en op de campus is.

Wat is er leuk aan PGO en praktijkonderwijs?

Bij PGO ben actief bezig: je gaat zelf aan de slag met de stof en je wordt gestimuleerd om je voorkennis te activeren.

De practica zijn een leuke en leerzame manier om de lesstof in de praktijk te brengen. En misschien nog wel het allerleukste: het geeft je de mogelijkheid om steeds meer te weten te komen over jezelf en je eigen lichaam.

Hoe maak je de juiste studiekeuze?

Oriënteer je breed, sluit niet te snel iets uit, maak lijstjes met wat je wel en niet zoekt, bezoek (online) evenementen en praat met studenten... Vergeet vooral ook niet met familie en vrienden te praten, soms kennen zij je nog beter dan dat jij jezelf kent.

Hoe is de sfeer in Maastricht en op de campus?

Maastricht is gezellig en er is voor ieder wat wils, van cultuur en muziek tot lekker eten, uitgaan en sport.

Juliëtte toont je de verschillende gebouwen op de campus en Otte gaat in op de sfeer die er heerst.

Een virtuele tour over de gezondheidscampus

Wil je zien hoe de gezondheidscampus van de UM er uitziet? Neem een kijkje in de gebouwen, de mensa (studentenkantine), collegezalen, onderwijsgroepsruimtes, labruimtes, de universiteitsbibliotheek en de zitplekken rondom de gebouwen.

Bekijk de video hier rechts
 Loop door de gebouwen met onze 360-graden tour

Bekijk de video over de UM-gezondheidscampus

Presentatie over Geneeskunde tijdens de Bachelor Open Dag 6 februari 2021

Voordelen van je studievereniging 'Pulse'

Pulse probeert  je studie te verbreden op een leuke manier en biedt mogelijkheden om nieuwe contacten te leggen. Daarnaast zijn ze het aanspreekpunt voor studenten met vragen en opmerkingen met betrekking tot de studie en de UM. Ook bieden zij de mogelijkheid om boeken(pakketten) tegen korting te bestellen.
Ze organiseren door het jaar heen verschillende gezellige uitstapjes, studiegebonden activiteiten, feesten en zelfs een wintersportreis.

MSV Pulse logo

Je volgende stap

We hopen dat je er nu uit bent of Geneeskunde in Maastricht de beste keuze voor jou is.

Heb je nog vragen voor ons?

Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op. Of misschien wil je een Geneeskundestudent van alles vragen; ga dan eens naar de Instagrampagina van studentambassadeur Simone.

Evalueer de Virtuele Experience Day

Heb je ons evaluatieformulier al ingevuld? Super, dankjewel. Nog niet? Jouw feedback helpt ons om de Virtuele Experience Day te verbeteren, dus als je er een paar minuten voor vrij kan maken, zouden we dat erg waarderen.

Word lid van het UM-Scholierenpanel!

Wij bieden studiekiezers allerlei informatie via onze website, brochures, socials, etc. Maar wat wij aanbieden, is dat ook wat jullie zoeken? Als deelnemer van het UM-Scholierenpanel, geef je jouw mening over onze communicatie met scholieren. Dat helpt ons, want zo kunnen we die communicatie verbeteren. En het is goed voor jou, omdat je ons helpt toekomstige studiekiezers te helpen, maar ook omdat je er een cadeaubon mee verdient (of we geven namens jou geld aan een goed doel) en je hebt iets om aan je cv toe te voegen. Iets voor jou? Meld je aan!

Simone, student ambassador for the bachelor's in Medicine at Maastricht University

Meld je aan via Studielink en denk aan de deadline

Om in september 2021 met de bachelor Geneeskunde te kunnen starten, had je je moeten aanmelden vóór 15 januari 2021. Aangezien deze deadline voorbij is, is dat niet meer mogelijk voor je.

Wil je in september 2022 starten met Geneeskunde? Meld je dan aan tussen 1 oktober 2021 en 15 januari 2022 23:59 CET.

​​​​​​​
Je meldt je aan via Studielink (dat kan pas vanaf 1 oktober 2021). We raden je aan om eerst op onze website te bekijken wat de toelatingseisen voor de bachelor Geneeskunde inhouden en hoe de aanmeld-, toelatings- en inschrijfprocedure verloopt.