Dies Natalis 2020

Wynand Wijnen Onderwijsprijs voor Prof. Leo Köhler

Dit jaar is de Wynand Wijnen Onderwijsprijs toegekend aan prof. Leo Köhler voor haar uitzonderlijke bijdrage aan het onderwijsprogramma van Maastricht University.
Zij coordineert de bacheloropleiding Biomedical Sciences en zij is een enorme steun en toeverlaat voor alle studenten.

Biomedical Sciences

De Wynand Wijnen Onderwijsprijs wordt jaarlijks uitgereikt als eerbetoon aan de in 2012 overleden hoogleraar onderwijskunde Wynand Wijnen. Hij is de grondlegger van het Probleemgestuurd Onderwijs van de Universiteit Maastricht en heeft ook landelijke verdiensten op het gebied van onderwijsvernieuwing.

• Studenten van de Universiteit Maastricht hebben de Nederlandse finale van de studentencompetitie Ecotrophelia gewonnen. Met een drinkazijn op basis van appelciderazijn, fruit en kruiden wonnen zij de eerste prijs

• Mayke Oosterloo is bewegingsstoornissen neuroloog in het Maastricht UMC+ en onderzoeker bij instituut MHeNs van Maastricht University. Op de poli en in verschillende verpleeghuizen in Limburg begeleidt en behandelt ze patiënten (en hun naasten) met de ziekte van Huntington

• Bloedprikken, een infuus aanleggen of in het oor kijken; zelfs ogenschijnlijk eenvoudige medische handelingen kunnen bij kinderen angst, pijn en stress veroorzaken. Volgens kinderarts-intensivist Piet Leroy zijn comfort en vertrouwen net zo belangrijk als de medische behandeling zelf. Hij onderzoekt...