Update #14: cyberaanval UM

 Lees ook de samenvatting van de activiteiten van de afgelopen weken.
 Bekijk de FAQ voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
 Wat werkt wel, wat (nog) niet?​

Studenten hebben hun rooster voor periode 3 al een aantal dagen kunnen raadplegen, maar er wordt nog hard gewerkt om alle computerprogramma’s die nodig zijn om te roosteren volledig operationeel te maken. Hierdoor komt het rooster voor periode 4 waarschijnlijk wat later dan gebruikelijk beschikbaar. We proberen de vertraging tot een minimum te beperken (uiterlijk 23 januari) en hopen op ieders begrip.

E-mails zijn niet verloren gegaan

Mensen vragen zich af of ze alle mails van na 23 december wel hebben ontvangen. Alle mails in outlook zijn gedateerd op 6 januari, maar zodra je de mail opent zie je de daadwerkelijke verzenddatum, die ook tussen 23 december en 6 januari ligt. Er zijn dus geen mails verloren gegaan.

Systemen stap voor stap operationeel

Voor wat betreft het terug operationeel krijgen van alle aangedane computersystemen geven we prioriteit aan de belangrijkste centrale systemen. Deze doen het (deels) weer, daarna komen de decentrale systemen aan de beurt. Veiligheid gaat hierbij boven alles en we vragen dus eenieders begrip op het moment dat zaken nog niet werken zoals voorheen. Al met al kan dit een tijdje duren.

Heb jij je wachtwoord al gewijzigd?

Tot op heden hebben 27.000 leden van de UM-gemeenschap hun wachtwoord aangepast. We roepen iedereen die hier nog niet aan toe is gekomen dringend op dit alsnog te doen. Studenten kunnen inloggen op Student Portal. Medewerkers kunnen inloggen op UM intranet. Je wordt dan vanzelf gevraagd je wachtwoord te wijzigen. Let op: kies niet voor de optie ‘password recovery'!

Informatiebalies en mailboxen voor medewerkers en studenten

Studenten die vragen hebben die niet in de FAQ aan bod komen en die niet studiegerelateerd zijn, kunnen mailen naar info@m-u.nl. Medewerkers met vragen kunnen bij hun eenheid terecht. Op diverse UM-locaties zijn informatiebalies te vinden:

Faculty of Health, Medicine and Life Sciences: fhml@m-u.nl, Universiteitssingel 50
Faculty of Psychology and Neuroscience: fpn@m-u.nl, Universiteitssingel 40
Faculteit der Rechtsgeleerdheid: fl@m-u.nl, Bouillonstraat 2
Faculteit der Cultuur en Maatschappijwetenschappen: fasos@m-u.nl, Grote Gracht 90/92
Faculty of Science and Engineering: fse@m-u.nl, Kapoenstraat 2
School of Business and Economics: sbe@m-u.nl, Tongersestraat 53
Servicecentra (Universiteitsbibliotheek, Facility Services & Finance) servicecentra@m-u.nl
Studenten Services Centrum & ICTS: info@m-u.nl
Maastricht University Office: muo@m-u.nl 
Universiteitsbibliotheken: binnenstad en Randwyck
Student Service Centrum: Bonnefantenstraat 2

Openingstijden callcenter voor studenten

Het callcenter is op werkdagen bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur op 043 – 38 85 101. 

Lees ook

  • In je eentje verhuizen naar een nieuw land met een andere cultuur en taal en zonder supportnetwerk is niet niks. Mastersstudente Beverlianne wist na haar aankomst in Maastricht daarom al snel dat ze betrokken wilde raken bij de lokale gemeenschap. Via het Personal & Professional Development Portal...

  • Bloedprikken, een infuus aanleggen of in het oor kijken; zelfs ogenschijnlijk eenvoudige medische handelingen kunnen bij kinderen angst, pijn en stress veroorzaken. Volgens kinderarts-intensivist Piet Leroy zijn comfort en vertrouwen net zo belangrijk als de medische behandeling zelf. Hij onderzoekt...

  • Eerste generatie niet-westerse immigrantenvrouwen competitiever dan Nederlandse vrouwen. Dit en meer blijkt uit onderzoek door Dr. Özge Gökdemir en Prof. Devrim Dumludağ van de Universiteit Maastricht.