Een project van de Universiteit Maastricht en MKB Limburg

TOF, Trots op Familiebedrijven

Speciaal voor familiebedrijven ontwikkelde de Universiteit Maastricht samen met MKB-Limburg TOF, Trots op Familiebedrijven. Bijna 80% van het Limburgse MKB is een familiebedrijf: dat zijn in totaal 22.500 bedrijven die een grote rol spelen in de Limburgse economie én samenleving. Groeistrategie, innovatie, opvolging en overdracht zijn thema’s die door TOF worden gepresenteerd. Het project wordt ingezet voor familiebedrijven tot 50 medewerkers.

Naast organisatievraagstukken zal er ook aandacht worden besteed aan díe zaken die familiebedrijven bijzonder maken: focus op de lange-termijn, sociale betrokkenheid, emotie en familiewaarden.

Innoveren samen met een businesscoach

TOF aan tafel biedt bedrijven de mogelijkheid om samen met een businesscoach mogelijke innovaties in kaart brengen.

Kick-off tijdens de eerste masterclass op 18 maart

Er worden ook een zestal masterclasses georganiseerd, waarin kennis wordt gedeeld en strategie en samenwerking worden besproken. Het project gaat donderdag 18 maart van start, met een webinar waarin ondernemers van Limburgse bedrijven, onder wie Camille Oostwegel en MKB voorzitter Monique Princen, gedeputeerde Joost van den Akker en Anita van Gils van de Universiteit Maastricht aanschuiven. De bedoeling is dat TOF zal uitgroeien tot een community voor familiebedrijven.

Het project wordt gefinancierd door het Ministerie van Economische Zaken en de provincie Limburg.