Systematische reviews over corona disease 2019 (COVID-19)

COVID-19 (coronavirus ziekte 2019) is een gezondheidszorg crisis van internationaal belang. Op dit moment is een zeer beperkt aantal data beschikbaar van deze ziekte.

Op dit moment verleggen we onze focus maar het snel leveren van systematische revieuws over COVID-19. In eerste instantie focussen we op de risicofactoren voor prognoses, incidenten en de effectiviteit van nieuwe interventies.

Wij zijn op zoek naar collega's met in ervaring systematische reviews, in het bijzonder diegene met expertise op het gebied van literatuur onderzoek bij pre-print journals en archieven, kritische beoordeling en meta-analyses in stata.

Als je interesse hebt, neem dan contact op met m.zeegers@maastrichtuniversity.nl

• Studenten van de Universiteit Maastricht hebben de Nederlandse finale van de studentencompetitie Ecotrophelia gewonnen. Met een drinkazijn op basis van appelciderazijn, fruit en kruiden wonnen zij de eerste prijs

• Mayke Oosterloo is bewegingsstoornissen neuroloog in het Maastricht UMC+ en onderzoeker bij instituut MHeNs van Maastricht University. Op de poli en in verschillende verpleeghuizen in Limburg begeleidt en behandelt ze patiënten (en hun naasten) met de ziekte van Huntington

• Bloedprikken, een infuus aanleggen of in het oor kijken; zelfs ogenschijnlijk eenvoudige medische handelingen kunnen bij kinderen angst, pijn en stress veroorzaken. Volgens kinderarts-intensivist Piet Leroy zijn comfort en vertrouwen net zo belangrijk als de medische behandeling zelf. Hij onderzoekt...