INKOM 2022: The Sky is the Limit

Vijf dagen lang, van maandag 22 augustus tot en met vrijdag 26 augustus kunnen studenten weer meedoen aan de INKOM, een gevarieerd introductieprogramma waarmee ze kennismaken met elkaar en de stad. De INKOM is het officiële introductieprogramma van de Universiteit Maastricht en Zuyd Hogeschool. Voor eerstejaars een feestelijke start van een hopelijk onvergetelijke studententijd in Maastricht. Na twee INKOM-edities met beperkende corona-maatregelen kunnen de eerstejaars nu weer voluit ontdekken wat Maastricht zoal te bieden heeft. The Sky is the Limit!

Programma

Op maandag is de aftrap met een grote informatiemarkt. In de avond volgt de officiële opening van de INKOM op de Tapijnkazerne met allerlei leuke optredens. Naast de dagelijkse kennismakingsactiviteiten bij de studentenverenigingen zijn er workshops, stadswandelingen en workouts (bij het Universitaire Sport Centrum). De meeste grote buitenactiviteiten, zoals het Culture Carnival op dinsdag, vinden plaats rondom de Tapijnkazerne. Het grote SportsEvent, ook dinsdag, vindt plaats op de Griend. Tijdens het Festival op woensdag presenteren studentenorganisaties en verenigingen zichzelf onder het genot van een muziekje en drankje. In de avond is de stand-up comedy act ‘Stranger Things Have Happened’ te zien, terwijl er op dat moment ook een Pubcrawl is. Op donderdag wordt het Geusseltbad voor deze gelegenheid omgedoopt tot Aqua Lounge. Voor de Masterstudenten is deze dag nog een apart evenement met verschillende workshops en een diner. In de tussentijd kunnen de studenten barbecueën op de Tapijnkazerne om vervolgens (alleen 18+’ers) te eindigen met een Cantus in het MECC. Voor de studenten die niet naar de Cantus gaan is er een film en Disco Bowlen. De week eindigt vrijdag Bourgondisch met o.a. Tasty Maastricht, waar bij lokale restaurants een lunch met een drankje voor een lagere prijs wordt aangeboden. ’s Middags kunnen de studenten weer kiezen uit verschillende activiteiten en daarna eten op het foodtruck festival Meals on Wheels op de OLV-Wal met aansluitend een Open Air Cinema.

Set your own limits

Het studentenleven heeft veel mooie kanten, maar kent ook bijzondere uitdagingen, onder andere op mentaal en sociaal gebied. Zoals de toegenomen studiedruk en grensoverschrijdend gedrag. Via voorlichting en workshops wordt dit bespreekbaar gemaakt en worden studenten geïnformeerd over de kanalen en hulpmiddelen die er zijn bij eventuele problemen. Op woensdag kunnen de deelnemers hiervoor terecht bij een speciale infomarkt bij de Rechtenfaculteit.

MECC-feesten

Hoogtepunt voor veel studenten zijn de grote feesten in het MECC. Op dinsdagavond veel energie en goeie beats met de winnaar van de dj contest die voorafgaand aan de INKOM plaatsvindt. Gevolgd door Fijne deuntjes, Lady Bee en het Maastrichtse dj-duo Lucas & Steve. De INKOM 2022: The Sky is the Limit wordt afgesloten met Heineken Night in het MECC. Tot de vroege uurtjes (eindtijd 5.00 uur!) kunnen de bezoekers genieten van Mr Bermuda, Band with Benefits, La Fuente en tot slot DJ Admin.