Overzicht van voorzieningen bij Foundation Programme

Bij Foundation Programma zijn voorzieningen beschikbaar voor studenten met een functiebeperking. Welke voorzieningen je mag gebruiken hangt af van je persoonlijke situatie. Wil je voorzieningen aanvragen? Neem dan contact op met Disability Support.

Let op: de faculteit bepaalt uiteindelijk of je daadwerkelijk in aanmerking komt voor een bepaalde voorziening.

Toetsvoorzieningen

• Verlenging van de toetstijd
  • Toetsopgaven in vergroot lettertype
  • Maken van de toets in een aparte ruimte op de faculteit
  • Gebruik van een computer/laptop voor het maken van toetsen

Onderwijsvoorzieningen

• Aanpassing deadline voor papers/essays/opdrachten
  • Aanpassingen aangeboden lesmateriaal: blokboeken en readers te verkrijgen in digitale vorm

Het Foundation Programma is een kleinschalig programma zonder vaste faciliteiten voor studenten met een functiebeperking. Vanwege de kleinschaligheid zijn we echter ook flexibel en bereid om samen met de student gericht naar oplossingen te zoeken.

Voor meer informatie kan er contact worden opgenomen met de Foundation Programma Coördinator via: joris.vanpoecke@maastrichtuniversity.nl