Ondernemerschap & Innovatie @ YUFE

YUFE E&I voor Studenten & Professionals

Het YUFE E&I (Entrepreneurship & Innovation, Ondernemerschap & Innovatie) programma nodigt studenten, medewerkers en externe geïnteresseerden uit om zich te verdiepen in de wereld van innovatie en nieuwe ondernemingen. Deelnemers kunnen cruciale transversale vaardigheden ontwikkelen die zowel hun persoonlijke als ook professionele groei bevorderen.

Het E&I programma biedt verschillende mogelijkheden om een ondernemende mindset te stimuleren, innovatieve projecten te creëren en startups of oplossingen voor uitdagingen in de echte wereld te ontwikkelen. Een van de belangrijkste sterke punten van YUFE E&I is het dynamische internationale, diverse en inclusieve ecosysteem.

Onderwijsaanbod

YUFE biedt een breed scala aan activiteiten binnen het Ondernemerschap & Innovatie programma, zodat er voor iedereen iets te vinden is, ongeacht waar je je bevindt in je academische of professionele carrière. Of je nu klaar bent voor een langlopend project of op zoek bent naar een flexibelere betrokkenheid, er zijn genoeg manieren om mee te doen.

Voor degenen die een volledige ervaring zoeken, zijn er gestructureerde programma's zoals de Challenge Teams, YUFE Ideas Lab en de Intrapreneurship Contest. Je kunt je deelname ook aanpassen door deel te nemen aan kortere activiteiten zoals MOOCs, Talk Shows of de YUFETHON, die gemakkelijk in je schema kunnen worden geïntegreerd.

Challenge Teams (60 uur – online)

In deze online uitdaging van drie maanden pakken deelnemers actuele en toekomstige sociale, wetenschappelijke of technologische vraagstukken aan door innovatieve oplossingen te ontwikkelen. Je wordt begeleid door experts in toonaangevende methodologieën zoals design thinking en Agile, waardoor je waardevolle ervaring opdoet en je soft skills verfijnt in een multiculturele en internationale omgeving.

Entrepreneurship Training Programme

Verbeter je vaardigheden op sociaal, economisch en cultureel gebied met onze flexibele trainingsopties. Je kunt kiezen voor individuele activiteiten zoals MOOCs, Talk Shows of de YUFETHON (een tweedaagse competitie waarin deelnemers samenwerken om een specifieke uitdaging op te lossen) zonder de verplichting van een langlopend programma.

Ideas Lab

Dit semesterlange programma ondersteunt deelnemers bij het ontwikkelen van hun zakelijke of sociale ondernemingsideeën. Het biedt internationale mentoring en kan uitvloeien in een week van activiteiten op locatie, inclusief een pitchcompetitie. In een recente editie bezochten 25 studenten van vijf universiteiten Madrid en woonden ze de South Summit bij, een jaarlijkse wereldwijde bijeenkomst van ondernemers, investeerders en innovators.

Intrapreneurship Contest

In deze online competitie doen deelnemers innovatieve voorstellen voor echte YUFE-uitdagingen. Deze ideeën worden gepresenteerd aan een jury, en geselecteerde concepten worden gedurende vier maanden verder ontwikkeld. Deelnemers krijgen de kans om hun oplossingen te implementeren en kunnen hun werk zelfs gebruiken als onderdeel van hun bachelor- of masterthese.

Klik hier voor meer informatie over Ondernemerschap & Innovatie bij YUFE.