Co-assistenten in actie: #CoTijdensCovid

Vandaag doen co-schappers in het hele land mee aan de actie #CoTijdensCovid. Hiermee willen ze niet alleen iedereen op het hart drukken om je aan de cornamaatregelen te blijven houden, ze laten ook zien wat een impact COVID-19 op hen als persoon en Geneeskundestudent heeft. Ook onze Maastrichtse co-assistenten doen mee aan de actie en laten zien dat ze graag een stapje extra doen náást hun studie.

Wij zijn trots op onze co’s!

COVID webinar

• Studenten van de Universiteit Maastricht hebben de Nederlandse finale van de studentencompetitie Ecotrophelia gewonnen. Met een drinkazijn op basis van appelciderazijn, fruit en kruiden wonnen zij de eerste prijs

• Bloedprikken, een infuus aanleggen of in het oor kijken; zelfs ogenschijnlijk eenvoudige medische handelingen kunnen bij kinderen angst, pijn en stress veroorzaken. Volgens kinderarts-intensivist Piet Leroy zijn comfort en vertrouwen net zo belangrijk als de medische behandeling zelf. Hij onderzoekt...

• Mayke Oosterloo is bewegingsstoornissen neuroloog in het Maastricht UMC+ en onderzoeker bij instituut MHeNs van Maastricht University. Op de poli en in verschillende verpleeghuizen in Limburg begeleidt en behandelt ze patiënten (en hun naasten) met de ziekte van Huntington