FASoS team wint EuroSim 2019 award

Tijdens de EuroSim 2019 internationale interuniversitaire simulatie van de Europese Unie bracht het FASoS studenten team een van de 5 onderscheidingen mee naar huis. EuroSim vond plaats in de VS aan het St. John Fischer College in Rochester, New York tussen 28 en 31 maart 2019.

De faculteit feliciteert Dominik Schmidt, tweedejaars bachelor European Studies student, die de prijs als beste afgevaardigde won voor zijn alterego-rol van de Duitse minister Michael Roth, lid van de Sociaal-Democratische Partij van Duitsland (EPD), in de Raad Algemene Zaken.

Dr. Dorina Baltag is de EuroSim 2019-coördinator van de Faculty of Arts and Social Sciences. EuroSim wordt jaarlijks georganiseerd door het Transatlantic Consortium for European Union Studies and Simulations (TACEUSS).

• De Grote Gracht is rijkelijk voorzien van historische gebouwen met bijzondere verhalen. Ook deze keer bevindt onze ‘verborgen parel’ zich in deze Maastrichtse straat, op huisnummer 76: de (fietsen)kelder.

• Since Hungary took over the rotating presidency of the EU Council on July 1st, its Prime Minister Viktor Orbán has embarked on a widely criticized peace mission for Ukraine, including meetings with leaders of Russia and China. This has led to much speculation about what the next six months of the...

• “We zijn pioniers van een nieuwe tak van engineeringwetenschappen, niet alleen voor Maastricht, maar voor de wereld.” Zegt Francesco Ferrari over de groep van dertien studenten, waaronder hijzelf, die in juli als eerste het bachelordiploma Circular Engineering kreeg.