FASoS team wint EuroSim 2019 award

Tijdens de EuroSim 2019 internationale interuniversitaire simulatie van de Europese Unie bracht het FASoS studenten team een van de 5 onderscheidingen mee naar huis. EuroSim vond plaats in de VS aan het St. John Fischer College in Rochester, New York tussen 28 en 31 maart 2019.

De faculteit feliciteert Dominik Schmidt, tweedejaars bachelor European Studies student, die de prijs als beste afgevaardigde won voor zijn alterego-rol van de Duitse minister Michael Roth, lid van de Sociaal-Democratische Partij van Duitsland (EPD), in de Raad Algemene Zaken.

Dr. Dorina Baltag is de EuroSim 2019-coördinator van de Faculty of Arts and Social Sciences. EuroSim wordt jaarlijks georganiseerd door het Transatlantic Consortium for European Union Studies and Simulations (TACEUSS).

• De Universiteit Maastricht draagt zorg voor veel markante gebouwen en kunstwerken. Door ze een nieuwe bestemming te geven, behouden we deze iconen en geven we ze een nieuwe invulling, waardoor ze het kloppende hart vormen van een bruisende stad.

Wist je dat deze gebouwen en kunstwerken ook toegang...

• Twee promovendi van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid ontvingen een prijs voor hun proefschrift tijdens het 21e International Congress of the International Association of the Penal Law in Parijs.

• De Universiteit Maastricht ontving subsidies voor drie van de tien onderzoeksprojecten die van start gaan in het Nationaal Groeifondsprogramma Circular Plastics NL.