Samenwerking met Stockholm School of Economics

Een groep inkoopdirecteuren en vice presidents van Zweedse en Finse bedrijven waren in het kader van hun Eigen Strategic Procurement Management Programma te gast bij Maastricht University SBE.

Stockholm SSE company visits

Het programma werd georganiseerd door Stockholm School of Economics in samenwerking met Frank Rozemeijer, NEVI Professor Purchasing and Supply Management van Maastricht University. De purchasing expertise van Frank Rozemeijer was de belangrijkste reden voor Peter Myhrstrom van Stockholm SSE om het programma in Maastricht te laten plaatsvinden.

Gedurende het 5-daagse programma waren er naast Frank Rozemeijer nog andere sprekers te gast. Arend Ardon, Jan Jacobs en Erik Alenius verzorgden gastcolleges over onderwerpen als financial management en financial analysis, marketing, leiderschap en verandermanagement. Daarnaast bezochten de deelnemers DSM en Océ waar ze een kijkje in de keuken mochten nemen bij de afdeling inkoop en strategie.

Peter Myhrstrom en de deelnemers waren onder de indruk van de topsprekers, de company visits, de faciliteiten en met name de persoonlijke begeleiding van programma coordinator Daria Doets. ”Het organiseren van een programma in samenwerking met Postgraduate Education van Maastricht University zal in de toekomst zeker vaker plaats vinden!”, aldus Peter.

Frank Rozemeijer is ook Programma Director van het NEVI Purchasing Leadership Programma dat op 15 maart 2016 van start gaat.