FoL faculty at Maastricht University

Faculteit der Rechtsgeleerdheid

De Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Maastricht biedt hoogwaardig en uitdagend onderwijs aan op zowel bachelor-, master- als doctoraatsniveau. Een pionier in kleinschalig onderwijs en het doceren van juridische vaardigheden voor toekomstige juridische professionals. Met een duidelijke focus in onderzoek op Nederlandse, Europese en internationale aspecten van het recht, op recht en technologie en op de empirische dimensie van het recht. De faculteit hecht zeer aan haar open en inclusieve gemeenschap die het tot een aangename werk- en studieomgeving maken voor staf en studenten.

De Faculteit der Rechtsgeleerdheid biedt een groot aantal bachelor- en masterprogramma's aan. Wil je meer weten over onze opleidingen? Download de brochure voor meer informatie over het programma, de vakken, carrièreperspectieven en toelatingseisen van onze opleidingen.

Download direct een brochure!

More news items
highlights 2023

Faculty in Focus

Er kan veel gebeuren in één jaar. Onze verhalenserie Faculty in Focus licht een deel van de meest verrassende, inspirerende en belangrijke gebeurtenissen op het gebied van onderwijs, onderzoek en evenementen in 2023 op onze faculteit uit.

Het Helga Pedersen Moot Court Competition team deelt hun verhaal over het winnen van deze prestigieuze wedstrijd en waarom deelnemen aan pleitwedstrijden zo waardevol is voor toekomstige advocaten. Daarnaast spraken we Andrea Parziale, die onderzoek deed naar hoe schadevergoedingen in Europa gelijker kunnen worden. Ook keerde een bekend gezicht terug naar de faculteit, emeritus-hoogleraar Fons Coomans, om te vertellen over het belang van mensenrechten voor toekomstige generaties

Stap in de fascinerende wereld van het onderzoek, onderwijs en de evenementen van onze faculteit!

Lees onze verhalenserie Faculty in Focus.

• 23 aug 29 aug

Graduate School of Law Jaarlijkse BBQ

Jaarlijkse BBQ voor de Graduate School of Law

• 25 sep 27 sep

The Right to Social Security: a new dawn!

De conferentie "The Right to Social Security: a new dawn!" brengt het MoveS seminar over de EU grondrechten voor grensarbeiders, de oratie van Prof. Vonk en de jaarlijkse EISS Conferentie over hedendaagse uitdagingen voor het grondrecht van de sociale zekerheid samen.

• 16 okt 31 dec

Pensioenexpertisesessie (online)

Het expertisecentrum ITEM organiseert, in samenwerking met Montae & Partners, een (digitale) pensioenexpertisesessie webinarreeks.

More event items
  • 05 dec 09 mei

Afstudeerceremonies Bachelors

Met trots overhandigen wij op deze feestelijke dag de diploma's aan onze afgestudeerden.
    De afgestudeerden ontvangen van Law Events Office een uitnodiging om zich in te schrijven.

• 30 dec 31 dec

Globalization & Law Network Seminar Series 2023 - 2024

Het Globalisation & Law Network is samengesteld door een groep onderzoekers van de Universiteit Maastricht, met verschillende achtergronden, die vanuit een holistisch perspectief de rol van het recht in een globaliserende samenleving bestuderen. Uitgenodigde experts geven een presentatie over een...

Blogs

More blog items

Interactive Campus Tour

Bekijk de interactieve video en laat je rondleiden door onze faculteit. Onze student Niklas vertelt je alles over de faciliteiten, studieplekken, de historische gebouwen en onderwijsruimtes van de faculteit en meer. Kies je eigen weg en kom erachter of studeren bij de Universiteit Maastricht bij jou past.

Volg ons op social media