Veel plezier in de Pinkpop Brightlands-tent!

Tijdens het Pinkpopfestival in Landgraaf dit weekend, kunnen muziekliefhebbers hun favoriete bands gaan zien op het Brightlands-podium. Brightlands is de naam van vier campussen in Limburg waar innovaties op het gebied van duurzaamheid en gezondheid worden ontwikkeld. De Universiteit Maastricht is samen met de Provincie Limburg een belangrijke partner op deze campussen.

Brightlands wil de naamsbekendheid fors vergroten en start daarom een grootscheepse campagne. Het Pinkpop-podium is het startschot. Maurice Olivers, Brightlands Communication & Branding: “De tijd is nu rijp om inwoners van Limburg maar zeker ook daarbuiten te laten zien dat hier in de regio volop kansen liggen voor een carrière, baanbrekend onderzoek en startups. We willen iedereen meenemen in de reis van Brightlands, aan de hand van inspirerende verhalen over innovaties en ondernemerschap.”

Nick Bos, vice-voorzitter van het College van Bestuur van de UM, ondersteunt het belang van meer naamsbekendheid: “Samen met andere kennisinstellingen, met overheden en het bedrijfsleven werken wij als Universiteit Maastricht op de Brightlands-campussen aan blijvende versterking van de kennisinfrastructuur. Het legt een stevige basis onder de Limburgse economie. We werken er voortdurend aan het vertalen van nieuwe kennis naar nieuwe toepassingen voor het bedrijfsleven. Het is belangrijk die activiteiten voor een breder publiek zichtbaar te maken en dat begint met naamsbekendheid.”