Succesvolle start bacheloropleiding Global Studies

Tijdens de introductieweek in augustus waren studenten uit 28 landen en wetenschappers van alle UM faculteiten aanwezig bij de kick off van de nieuwe bachelor Global Studies. The Global Studies team deelt graag een aantal indrukken van de festiviteiten, die op gepaste afstand hebben plaatsgevonden in het Theater aan het Vrijthof in Maastricht.

Ondanks de pandemie komt het eerste cohort van 68 studenten uit o.a. Argentinië, Brazilië, Chili, DRC, Israël, Japan, Libanon, Mexico, Nigeria, Peru, Trinidad en Tobago en de Verenigde Staten.

FASoS treedt op als gastfaculteit van Global Studies. Het programma bevat semester-lange thema's zoals Milieu en Economie, elk ontworpen en gezamenlijk gedoceerd door experts uit ten minste drie disciplines. Global Studies heeft ook een sterke focus op de Global South, waaronder literatuur uit niet-dominante verhandelingen en het aantrekken van studenten uit Afrika, Amerika en Azië.

Als je meer wilt weten over ons programma of wilt weten hoe je mee kunt doen, neem dan contact op met het Global Studies-team.

Impressie van de officiele start