Lezingen voor alumni in 13 steden en 4 landen

Recordaantal alumni wonen UM Star Lectures bij

Op 2 februari 2017 vond de derde editie plaats van de UM Star Lectures: lezingen door vooraanstaande UM-hoogleraren in 13 steden en 4 landen, speciaal georganiseerd voor UM-alumni. Een recordaantal van 900 alumni woonde een van de lezingen in Nederland, Duitsland, België of het Verenigd Koninkrijk bij.

De lezingen gingen over uiteenlopende thema’s, alle met een actuele maatschappelijke relevantie, gehouden door 13 UM-hoogleraren die eropuit gingen naar de steden van de alumni. Hoogleraar European and Global History Kiran Patel sprak in Londen over Brexit en welke lessen we uit het verleden kunnen trekken voor de situatie van vandaag. In Berlijn ging Valentina Mazzucato (hoogleraar Globalization and Development) in op migratievraagstukken in relatie tot het welzijn van gezinnen: wat betekent de scheiding van gezinsleden als gevolg van mondiale migratie voor een gezin en haar functioneren? Decaan van de rechtenfaculteit en hoogleraar European Union Law Hildegard Schneider gaf in Brussel een lezing over de vele uitdagingen waar de EU voor staat, 25 jaar na het Verdrag van Maastricht.

Kijk hier voor een compleet overzicht van alle lezingen inclusief korte omschrijvingen.

11 van de in totaal 13 lezingen waren compleet volgeboekt. Het concept van de UM Star Lectures is een van de initiatieven die speciaal voor de alumni-gemeenschap (inmiddels bestaande uit in totaal ruim 60.000 afgestudeerden) georganiseerd worden. In de zogenaamde hotspots (wereldwijd) waar veel UM-alumni wonen of werken vinden op regelmatige basis lezingen, workshops of informele netwerkbijeenkomsten plaats. Kijk hier voor meer informatie.