Prima opkomst bij de Master Open Dag ondanks coronavirus

De zes faculteiten van de Universiteit Maastricht openden zaterdag hun deuren voor toekomstige masterstudenten. “Dit keer geen recordaantal, maar toch best veel bezoekers als je kijkt naar de impact van het coronavirus,” zegt een van de organisatoren, Yvette Sliepen. "Bijna 2000 studenten hadden zich aangemeld en we zijn blij dat zoveel van hen zijn op komen dagen om zich te laten informeren over de programma's die we aanbieden."

De studenten bezochten de informatiemarkten en namen deel aan workshops, presentaties en diepgaande sessies over individuele programma’s. Velen maakten van de gelegenheid gebruik om de huidige masterstudenten te ontmoeten en meer te weten te komen over hun ervaring met studeren en wonen in Maastricht.

UM-medewerkers waren aanwezig om informatie over toelating en registratie te delen en loopbaanadvies te geven. En natuurlijk waren er drankjes en snacks om de dag in een informele setting af te sluiten.

Master Open Dag Presentaties

Meer dan de helft van de bezoekers was Nederlands, de meeste buitenlandse studenten kwamen uit Duitsland en België. De twee meest bezochte faculteiten waren opnieuw de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences en de School of Business and Economics.

Reacties

Er waren overwegend positieve reacties op de Open Dag. De 20-jarige Aimée uit Den Haag vond de sfeer gemoedelijk en de mensen zeer vriendelijk. “Ik ben gewend om in werkgroepen te werken, dus de kleinschaligheid van het onderwijs aan de UM spreekt me zeker aan. En de vlaai ziet erg lekker uit.”

Ook de 23-jarige Sura uit Egypte had het prima naar de zin. Ze studeert momenteel in Venlo en overweegt de overstap naar het Maastricht Sustainability Institute. “Het onderwerp interesseert me enorm en ik ben onder de indruk van de betrokkenheid van de mensen op het instituut. Met hen heb ik vandaag al diepgaande gesprekken gevoerd. Erg prettig.”

Julia uit Maastricht, 22 jaar, had een goede sessie gehad bij FASoS. Ze is bijna klaar met haar bachelor en heeft ontdekt dat haar kracht ligt in het schrijven van essays. Ook PBL is haar op het lijf geschreven. “Dus ik vind het wel hier bij de uni….”

Heb je de Master Open Dag gemist?

Geen nood: zet alvast de volgende Master Open Dag in je agenda: 21 november 2020. En bekijk ook onze eventpagina op Facebook.

In de tussentijd kun je onze interactieve talkshow over onze masterprogramma's bekijken op donderdag 12 maart om 12.00.