Online Bachelor Open Dag trekt veel bezoek

Er was afgelopen zaterdag opnieuw veel belangstelling voor onze geheel online Bachelor Open Dag. Het grotendeels live event trok op de dag zelf bijna 3000 bezoekers uit 80 landen.

In de dagen daarvoor was het platform al opengesteld en kon men kennisnemen van diverse vooraf opgenomen presentaties en informatie. Daarvan werd nog eens door ruim duizend bezoekers gebruikgemaakt.

Het platform, in relatief korte tijd opgebouwd in de herfst van vorig jaar, was vernieuwd en opgefrist. Met als doel meer gebruikersgemak en overzichtelijke informatie over de opleidingen.

Studiekiezers kunnen op het platform een persoonlijke ‘route’ voor de dag uitstippelen. Die loopt via interactieve live presentaties, virtuele campus tours en andere informatie-events naar Q&A’s over programma’s en het studentenleven in Maastricht. De antwoorden worden gegeven door studenten en medewerkers, met technische ondersteuning van externe partijen.

Ook op Facebook en Instagram werd de Open Dag uitgelicht. In een interactieve story gaf bachelorstudent Tessa informatie en tips over de UM en haar bacheloropleidingen en over tal van praktische zaken.

Het platform blijft nog een week open.

• Vorig jaar september is de samenwerking bekrachtigd tussen het project ‘DATASET’ van het Noord-Limburgse Fieldlab TISL en Logistiek Digitaal (onderdeel van het DIL programma). Namens het DATASET onderzoeksteam overhandigde Gerwin Zomer op vrijdag 12 juli het evaluatierapport van de Digital Readiness...

• De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek heeft dr. Marieke Hopman en dr. Guleid Jama financiering toegekend voor hun nieuwe onderzoeksproject CHILD-WAR.

• YUFE is thrilled to announce that its student program, the YUFE Student Journey, evolves into OpenYUFE, enabling students to apply all year long.