Maastrichtse studenten halen ambassadeurs Israel en Palestina naar Maastricht voor discussie over Midden-Oostenconflict

‘The Ambassador’s Roadmap to Peace for Israel & Palestine’, donderdag 10 maart 2016, 19:00 pm, collegezaal SBE (Tongeresestraat 53)

Op 10 maart komen de ambassadeurs Haim Divon (Israel) en dr. Nabil Abuznaid (Palestina) naar Maastricht voor een discussie met studenten over het Midden-Oostenconflict. De bijeenkomst is georganiseerd door het Ambassador Lecture Series team, samen met de studentenorganisaties United Nations Student Association (UNSA) Maastricht en European Law Students' Association (ELSA).

In de internationale politiek zijn de meningen over het Israëlisch-Palestijnse conflict sterk verdeeld. Er bestaat begrip voor de belangen van beide partijen: de staat Israel heeft bestaansrecht maar ook de Palestijnen hebben recht op hun eigen grondgebied. Door veel landen is hard gewerkt om dit conflict te beslechten maar dit heeft tot nu toe niet tot een duurzame oplossing geleid. In de bijeenkomst op 10 maart discussieren Haim Divon en Nabil Abuznaid met studenten over mogelijke oplossingen en delen zij hun visie op de ‘roadmap to peace’.