Keuzegids Masters 2018 UPDATE: Elf topopleidingen aan de UM

In de op 8 maart verschenen Keuzegids Masters 2018 hebben elf Maastrichtse masteropleidingen - dat zijn er drie meer dan vorig jaar - het kwaliteitszegel ‘Topopleiding’ ontvangen. Dit zegel wordt verleend wanneer in de systematiek van de Keuzegids een score van 76 of meer gehaald wordt.

De toppers onder de UM-masters zijn dit jaar: Management of Learning (SBE), Research Master European Studies (FASoS), European Studies on Society, Science and Technology (FASoS), Research Master Cultures of Arts, Science and Technology (FASoS), Forensic Psychology (FPN), Data Science for Decision Making (FHS/DKE), Global Supply Chain Management and Change (SBE/UM Campus Venlo), Human Decision Science (FPN), Research Master Cognitive and Clinical Neuroscience (FPN), Governance and Leadership European Public Health (FHML) en Health Professions Education (FHML/SHE). De opleiding Health Education and Promotion staat binnen zijn categorie op de eerste plaats. Op de ranglijst van Nederlandse universiteiten blijft de UM dit jaar de tweede beste algemene universiteit.

Over de Keuzegids

De kwaliteitsoordelen per opleiding in de Keuzegids Masters zijn voor 70 procent gebaseerd op tevredenheidsscores van studenten in het kader van de Nationale Studenten Enquête (NSE). De andere 30 procent wordt bepaald door de oordelen van keurmerkinstantie NVAO. Zie www.keuzegids.org/methodiek voor meer informatie over de methodiek.

In totaal krijgen ruim 750 masteropleidingen een complete beoordeling op tien kwaliteitsaspecten, uitmondend in een ‘totaalscore’ tussen 20 en 100 en eindoordeel van de gidsredactie. Van al deze opleidingen krijgen er in totaal 142 een eindoordeel “++” of “+++”. Deze opleidingen krijgen van de redactie de titel topopleiding.

De Keuzegids Masters is een uitgave van het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (CHOI) in Leiden. De gids is te koop in de winkel of te bestellen via www.keuzegids.org.

De Keuzegids Masters is voor alle medewerkers en studenten van de UM digitaal gratis in te zien via www.keuzegids.org/ol (klik op Keuzegids Masters).