ITEM’s directeur Anouk Bollen benoemd tot hoogleraar Grensoverschrijdend Fiscaal Pensioenrecht

Per 1 maart 2016 is ITEM’s directeur Anouk Bollen-Vandenboorn benoemd tot hoogleraar Grensoverschrijdend Fiscaal Pensioenrecht.

Anouk Bollen, verbonden aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van Universiteit Maastricht, is Masterdirecteur Fiscaal Recht en Masterdirecteur International and European Tax Law. Sinds 2015 is ze directeur van het Institute for Transnational and Euregional Cross Border Cooperation and Mobility/ITEM waarbij ze zich naast directietaken ook bezig houdt met de inhoud, met name op het gebied van grensoverschrijdend fiscaal pensioenrecht.

Zij zal zich in haar onderzoek o.a. richten op de fiscaal optimale pensioenkwalificatie die de grensoverschrijdende arbeidsmobiliteit kan bevorderen, alsmede de verbetering van de grensoverschrijdende pensioeninformatievoorziening vanuit fiscaal perspectief.

Zo werkt zij inhoudelijk al aan de blauwdruk van een pension tracking system, in samenwerking met dr. Lisa Brüggen van de UM School of Business and Economics.
Dit onderzoek draagt bij aan TTYPE, Track and Trace Your Pension in Europe: het  Europees pensioeninformatiesysteem waar de EU naar streeft en heeft al interesse gewekt bij diverse partijen in Europa en de V.S.

Binnen de Universiteit Maastricht verricht Anouk Bollen naast ITEM ook andere grensoverschrijdende activiteiten. Genoemd kan worden de onlangs getekende samenwerkingsovereenkomst met de Universiteit van Aruba in verband met de start per september 2016 van het Double Degree Master Programma in International and European Tax Law op Aruba.

Voor meer informatie over ITEM : www.maastrichtuniversity.nl/item

Voor meer informatie over de DDP International and European Tax Law:www.maastrichtuniversity.nl/law/aruba

Prof.dr. A.H.H. Bollen-Vandeboorn

Prof. dr. A.H.H Bollen-Vandenboorn