Indonesisch fonds ziet UM als ‘preferred partner’ voor ambitieuze Indonesische studenten

De Universiteit Maastricht en het LPDP, het grootste beurzenprogramma van Indonesië, hebben een Memorandum of Understanding (MoU) ondertekend. Het LPDP is een fonds van de Indonesische overheid. Het helpt ambitieuze Indonesische studenten om een Master of een PhD studie in het buitenland te volgen en ziet Nederland als een land waar hoogwaardig hoger onderwijs wordt geboden en daarom als een belangrijke bestemming voor haar bursalen.

Na het Verenigd Koninkrijk en Australië is Nederland het land waar de meeste LPDP studenten studeren. Binnen Nederland selecteert het LPDP nu universiteiten die als ‘preferred partner’ van het LPDP gaan gelden. Daaronder nu ook de UM.

LPDP ondersteunt op dit moment 3500 Indonesische studenten in het buitenland. In 2020 willen zij  10.000 studenten ondersteunen.