Indiase delegatie bezoekt FHML/MUMC+

Op 20 maart bezocht een delegatie uit India het Maastricht UMC+. Het gezelschap bestond uit vertegenwoordigers van een aantal ziekenhuizen, universiteiten en bedrijven en was gefocust op eHealth gerelateerd aan Chronic Diseases, Elderly Care en Mental Health. Daarnaast maakten medewerkers van de Nederlandse Ambassade In India, Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland (RVO) en de Task Force Health Care deel uit van de delegatie.

In Maastricht kregen de deelnemers meer informatie over enkele van onze eHealth toepassingen zoals de Psymate, MijnIBD coach, Mijn Hartfalen Coach, en eHealthy living. Ook de samenwerkingsprojecten van het Maastricht UMC+ in India werden toegelicht.

Het bezoek maakte deel uit van een meerdaagse tour door Nederland met o.a. een bezoek aan het ministerie van VWS, Radboud UMC+, Hogeschool Arnhem Nijmegen, TU Eindhoven en diverse netwerkbijeenkomsten met bedrijven en kennisinstellingen in Nederland.

Delegatie uit India bezoekt MUMC+

• Studenten van de Universiteit Maastricht hebben de Nederlandse finale van de studentencompetitie Ecotrophelia gewonnen. Met een drinkazijn op basis van appelciderazijn, fruit en kruiden wonnen zij de eerste prijs

• We ontdekken elke dag nieuwe dingen over medewerkers en studenten hier op onze faculteit. Dat Lieve wil dat gezondheidstips evidence-based zijn. Dat Alisa van Moskou naar Maastricht is verhuisd om eerstejaarsstudent Regenerative Medicine and Technology te worden. En dat Sofie haar master Health and...

• Alisa verhuisde op 17-jarige leeftijd van Moskou naar Nederland om eerstejaars bachelorstudent Regenerative Medicine and Technology (RMT) te worden. De avontuurlijke geest van Alisa drijft haar steeds naar gloednieuwe ervaringen, zoals de RMT bacheloropleiding en haar hobby Tribal Fusion dansen.