Inclusief onderwijs
Wat betekent het om een student te zijn met een (on)zichtbare functiebeperking, chronische aandoening of neurodivergentie aan de universiteit en hoe kan die ervaring worden verbeterd?
In 2020 ondertekende de UM de intentieverklaring van het VN-verdrag om zich in te zetten voor het verbeteren van inclusief onderwijs aan de UM. In juni 2023 ontmoette Prof. Dr. Pamela Habibović, onze Rector Magnificus van de UM, UM-studenten om best practices, prestaties en verbeterpunten met betrekking tot inclusief onderwijs te bespreken. De waarden en toekomstige stappen van de universiteit werden besproken.
ECIO (Expertise Centrum Inclusief Onderwijs) modereerde de discussie over de waarden en verbeterpunten op de universiteit. Lees het interview over de discussie van ECIO .
Van links naar rechts: Sigrid Péters van Disability Support, Sjoerd, John en Carolina van UnliMited-Students, Pamela Habibović, Rector Magnificus.
Lees ook
-
Vier jonge UM-onderzoekers hebben een Veni-beurs ter waarde van maximaal 320.000 euro gekregen van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Daarmee kunnen zij de komende drie jaar hun eigen onderzoeksideeën verder ontwikkelen.
-
Miljarden dollars aan buitenlandse hulp zouden effectiever besteed kunnen worden als de internationale armoedestatistieken niet zo onnauwkeurig waren. Aldus Dr. Michail Moatsos, onderzoeker bij de Maastricht University School of Business and Economics.