Geslaagde Duckrace levert mooi bedrag op voor het Refugee Project Maastricht

Onder grote publieke belangstelling gaven André Rieu en Claudia Sarti – de directeur van The InnBetween – gisteren het startschot voor de 5de editie van de Duckrace Maastricht. Maar liefst 10.000 eendjes werden verkocht in aanloop naar de race, waarvan zo’n 3.000 eendjes namens de UM door rector Rianne Letschert en het Universiteitsfonds Limburg. Door de verkoop van deze 3.000 eendjes kan het Refugee Project Maastricht (RPM) in ieder geval al rekenen op een bijdrage van € 15.000!

Duckrace 2018

De volledige opbrengst komt ten goede aan het Refugee Project Maastricht en Stichting Animal’s Faith. Aan de grote sponsorrace nemen ruim 250 grote eenden mee. Later deze week wordt bekendgemaakt hoeveel geld door de organisatoren van de Duckrace onder beide goede doelen verdeeld zal worden.

Het Refugee Project Maastricht, een project van The InnBetween, in samenwerking met de Universiteit Maastricht en gesteund door de Gemeente Maastricht, is in het leven geroepen met de visie om bruggen te slaan tussen enerzijds de vluchtelingen uit door oorlog bedreigde landen en anderzijds studenten en de Maastrichtse lokale bevolking.

Foto: Laurens Bouvrie