Correctie Keuzegids 2017: UCM beste university college van Nederland

Vandaag publiceerde Keuzegids Universiteiten op basis van aanvullende informatie een nieuwe ranglijst, waaruit blijkt dat het University College Maastricht (UCM) een plek stijgt en met kop en schouders boven de rest van de University Colleges uitsteekt, met een score van 98 punten.

“Voor de ranglijst die op 15 november verscheen (zie dit nieuwsbericht –red.), werden gegevens uit landelijke bestanden gebruikt. Daarin bleken de prestaties van de University Colleges in Utrecht, Middelburg (onderdeel van de Universiteit Utrecht) en Maastricht niet helemaal zuiver te meten, omdat deze UC’s samen met een andere opleiding formeel één ongedeelde opleiding vormen. In Maastricht betrof dit het Maastricht Science Programme; in Utrecht ging het om het ‘vrije’ programma Liberal Arts and Sciences”, aldus Keuzegids.

Lees het volledige persbericht   van de Keuzegids voor een overzicht van de nieuwe scores.