Basisscholieren houden grote achterstanden bij rekenen en spelling
Kinderen van lageropgeleide ouders halen hun leervertraging sneller in dan de kinderen van hogeropgeleide ouders. „In het begin van de coronacrisis zagen we dat de ongelijkheid tussen leerlingen snel groter werd. Daar hebben scholen op gereageerd door heel gericht veel tijd en energie in deze groep te stoppen.”, aldus Carla Haelermans, Hoogleraar onderwijseconomie in een achtergrondverhaal in NRC
Lees ook
-
Vorig jaar september is de samenwerking bekrachtigd tussen het project ‘DATASET’ van het Noord-Limburgse Fieldlab TISL en Logistiek Digitaal (onderdeel van het DIL programma). Namens het DATASET onderzoeksteam overhandigde Gerwin Zomer op vrijdag 12 juli het evaluatierapport van de Digital Readiness...
-
ROA publiceert nieuw onderzoek naar blijfkansen van internationale studenten en de impact op arbeidsmarktramingen
-
Eerste generatie niet-westerse immigrantenvrouwen competitiever dan Nederlandse vrouwen. Dit en meer blijkt uit onderzoek door Dr. Özge Gökdemir en Prof. Devrim Dumludağ van de Universiteit Maastricht.