Auditcommissie positief over ITK, CeQuInt en Kwaliteitsafspraken

De auditcommissie van de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) heeft een voorlopig positief advies uitgebracht op alle onderdelen van de audit die van 22 – 26 oktober jl. in het kader van de Instellingstoets Kwaliteitszorg (ITK), het ‘Certificate for Quality in Internationalisation’ (CeQuInt), en de Kwaliteitsafspraken is uitgevoerd.

De NVAO zal het advies in de komende maanden beoordelen en een definitief besluit nemen. Dat het panel vanuit haar kritische blik een positief advies uitbrengt, bevestigt de hoge kwaliteit van ons onderwijs en ons sterke internationale universiteitsprofiel. De definitieve rapporten van de NVAO zullen naar verwachting midden december verschijnen.

• De Grote Gracht is rijkelijk voorzien van historische gebouwen met bijzondere verhalen. Ook deze keer bevindt onze ‘verborgen parel’ zich in deze Maastrichtse straat, op huisnummer 76: de (fietsen)kelder.

• Since Hungary took over the rotating presidency of the EU Council on July 1st, its Prime Minister Viktor Orbán has embarked on a widely criticized peace mission for Ukraine, including meetings with leaders of Russia and China. This has led to much speculation about what the next six months of the...

• “We zijn pioniers van een nieuwe tak van engineeringwetenschappen, niet alleen voor Maastricht, maar voor de wereld.” Zegt Francesco Ferrari over de groep van dertien studenten, waaronder hijzelf, die in juli als eerste het bachelordiploma Circular Engineering kreeg.