D&I Grants 2021 - Oproep voor ideeën

Wil je activiteiten organiseren zoals workshops, lezingen, debatten binnen de UM-gemeenschap of daarbuiten? Tools en faciliteiten ontwikkelen die ons helpen diversiteit en inclusie te meten en verder te ontplooien? Of heb je een idee voor een onderzoeksproject dat een nuttige bijdrage kan leveren aan het UM-beleid?

Met de UM Diversity & Inclusivity Grants (subsidie) moedigen we innovatieve activiteiten aan die diversiteit, inclusie en gelijkheid bevorderen, als aanvulling op de bredere institutionele inspanningen op het gebied van D&I. Jaarlijks bieden de beurzen startfinanciering voor interdisciplinaire student-stafteams om ideeën te vertalen in activiteiten, tools en onderzoek met betrekking tot diversiteit en inclusie die een duurzame impact kunnen hebben op onze UM-gemeenschap.

Je kunt maximaal €15.000 aanvragen voor de verwezenlijking van je idee. Bekijk de 2020- en eerdere D&I Grant winnaars (Engels) voor inspiratie.

Vereisten en criteria

Alle aanvragen moeten voldoen aan de volgende vereisten:

• Teams moeten divers zijn. Samenwerking tussen student en medewerkers is verplicht. UM-brede interfacultaire samenwerking heeft de voorkeur. Samenwerking met externe partners is ook welkom.
  • De maximale duur van het voorgestelde project / de voorgestelde activiteit is 12 maanden vanaf de datum zoals gespecificeerd in de toekenning (de ‘financieringsperiode’).
  • Er kan slechts één voorstel per persoon worden ingediend.

Voorstellen worden geselecteerd op basis van de volgende criteria:

• Relatie met een of meer van de vier kerngebieden van de D&I-strategie van de UM
  • Plan van uitvoering (inclusief budgetraming)
  • Relatie met en toegevoegde waarde voor bestaande UM-activiteiten / taskforces
  • Impact en verwachte resultaten

Drie voormalige winnaars van de D&I Grant vertellen (in het  Engels) over hun ervaring, waarom ze de beurzen een goed initiatief vinden en wat ze hebben geleerd tijdens hun D&I Grant-project.

Selectieprocedure, aanmeldformulier en deadlines

De selectieprocedure bestaat uit twee delen:

1. Op basis van bovenstaande eisen en criteria nodigt de D&I Adviesraad een geselecteerd aantal voorstellen uit om hun idee te pitchen (in het Engels) op 20 april 2021,15.00-17.00 uur.
  2. Op basis van de pitches, evenals de vereisten en criteria die hierboven zijn vermeld, zullen we succesvolle kandidaten 30 april 2021 infomeren.

Via de link vind je het aanmeldformulier D&I Grants Proposal Form. Let op! Alleen voorstellen die met gebruik van dit formulier worden ingediend en in het Engels zijn geschreven, worden beoordeeld.

De deadline voor het insturen van voorstellen is 15 maart 2021.
Stuur je voorstel svp per email naar diversity@maastrichtuniversity.nl onder vermelding van ‘UM Diversity and Inclusivity Grants’. Zorg ervoor dat er op 20 april 2021 tussen 15.00 en 17.00 uur minimaal één projectdeelnemer beschikbaar is om te pitchen. We stellen alle winnaars uiterlijk 30 april 2021 op de hoogte.