06 feb
UM Star Lecture in Düsseldorf

De menselijke leider: wat als het allemaal met mij begon?

Menselijkheid geeft een enorme hoeveelheid mogelijkheden voor leiders om connecties tussen mensen te vergemakkelijken en om prestaties te verbeteren. Maar een menselijke leider zijn is niet zo evident als de universele aard van de mens wellicht suggereert. In de huidige, complexe werkcontext vinden mensen het vaak moeilijk om menselijkheid te verwerken in hun rol als leider.

In dit college stippelt professor Marielle Heijltjes de kaders uit van een route die helpt om je menselijkheid te integreren in je leidersrol. Ook beredeneert ze de impact die dat kan hebben, en geeft ze een aantal instrumenten om je eigen route te blijven volgen (lezing in het Engels).

Over de spreker

marielle_heijltjes

Marielle Heijltjes is professor of Managerial Behaviour aan de School of Business and Economics (SBE) van de Universiteit Maastricht. Ook is zij Executive Director van UMIO, de professionele ontwikkelingsafdeling van SBE. Het vertalen van academisch onderzoek naar bruikbare kennis die bijdraagt aan de ontwikkeling van effectieve en verantwoordelijke leiders, is een grote bron van inspiratie in haar werk met bedrijven. Klanten waarmee ze heeft gewerkt, zijn onder andere Daimler, Unilever, Vodafone en World Bank.  Daarnaast heeft ze gewerkt met kleinere organisaties die regionaal of nationaal opereren. Ze is tevens voorzitter van de Raad van Gouverneurs van Beta Gamma Sigma (een Amerikaanse internationale honour society) en ze is lid van meerdere internationale advies- en toezichtraden.

Deze lezing maakt deel uit van een traditionele serie lezingen voor alumni: de UM Star Lectures. De overige 13 lezingen vinden plaats in 13 verschillende steden, in 5 landen, op dezelfde dag, op hetzelfde tijdstip. Dit evenement wordt georganiseerd om alumni te bereiken en te inspireren, academische inzichten, ervaringen en herinneringen te delen, en om een verbonden UM Alumni Community te creëren.

Opmerking
Tijdens de UM Star Lecture is een fotograaf en/of sociale mediareporter aanwezig. Als je deelneemt aan dit evenement, geef je toestemming om foto’s en video’s in te zetten voor communicatieve doeleinden (website, sociale media, nieuwsbrief e.d.). Indien je hier niet mee akkoord gaat of vragen hebt, e-mail ons dan.