10 sep

Alumnidag Faculteit der Rechtsgeleerdheid

In 2016 bestaat de Universiteit Maastricht 40 jaar én onze faculteit 35 jaar. Een mooie gelegenheid om terug te kijken op wat de faculteit tot nu toe heeft bereikt én vooruit te kijken naar een beloftevolle toekomst. Als dank aan al onze alumni, die immers hebben bijgedragen aan het succes van onze faculteit, nodigen wij je graag uit om dit jubileum met ons te vieren. Kijk voor meer informatie over de lustrumactiviteiten op onze website.

Op zaterdag 10 september organiseren wij een gezellige bijeenkomst waarbij alumni en (oud) medewerkers volop gelegenheid krijgen om elkaar weer eens te ontmoeten en te spreken. Vanaf 19.00 uur sluiten we aan bij het inspirerende, culturele programma van PAS (Parcours of Art and Science) Maastricht dat dit jaar onderdeel is van de lustrumactiviteiten van de Universiteit.

13.30 – 14.00 uur welkomstwoord Prof. Hildegard Schneider, decaan (Statenzaal)
14.00 – 15.00 uur meet & greet (onderwijsruimtes 0.115 en 0.118)
14.30 – 16.30 uur B.O.O.M Opera try out “Die Zauberflöte” (tuin)

15.00 – 16.30 uur lezing door Prof. AW Heringa - National Sovereignty, Brexit and the EU
(Feestzaal, in het Engels)

15.15 – 16.45 uur debat over basisinkomen: een onmogelijk perspectief of een zegen voor de toekomst? Twee toppers die het kunnen weten gaan hierover in discussie met elkaar en met het publiek. Voor alumni van de Master Recht en Arbeid en andere geïnteresseerden  (Statenzaal, in het Nederlands)

16.30 – 18.30 uur borrel en walking dinner (common room en tuin)
19.00 – 24.00 uur PAS Maastricht (gratis)

Wij vragen graag uw aandacht voor een aantal lezingen die in het kader van PAS op zaterdagavond worden gegeven door leden van onze eigen staf:
Bram Akkermans, Catalina Goanta, Gwen Noteborn - Using Wearables in Class - 19.00-23.00 u.
Roland Moerland - Can Words do Violence? - 20.15-20.45 u.
Susan Rutten - Van huwelijk tot huwelijkse gevangenschap. Huwelijksrecht voor migranten in Nederland - 19.15 en 21.15 u.

Vind je het leuk om te komen? Schrijf je dan zo snel mogelijk in via dit inschrijfformulier.
Deelname aan het facultaire programma is gratis maar de artiesten van het opera gezelschap stellen een vrijwillge bijdrage na afloop van de voorstelling zeer op prijs.

Wij zien je graag op zaterdag 10 september.