Virtual Experience Day - Gezondheids- wetenschappen

Welkom op de website van de Virtuele Experience Day voor Gezondheidswetenschappen!​

Op 24 juni doe je mee aan een online onderwijsgroep; in een klein groepje met ongeveer 10 andere studiekiezers bespreek je een probleem (de zogenaamde 'casus'). Maak je maar niet ongerust, er zit een tutor bij om jullie bij te sturen.

Programma op 24 juni

Tijd Activiteit
10.00 -
10.15u

Login in het virtuele klaslokaal (in Zoom)

10.15 - 10.30u

Welkom & introductie

10.30 - 11.30u

Probleemgestuurd Onderwijs: voorbespreking van de casus

11.30 - 12.00u

Q&A met docenten en studenten van de Universiteit Maastricht
Over inhoud van de opleiding.

12.00 - 12.30u

Q&A met studenten van de Universiteit Maastricht
Over studentenleven, op kamers, et cetera.

12.30 - 13.00u

Afsluiting van de online sessie

Na de online sessie: zelfstudie

Voorbereiding voor 24 juni

Voordat je op 24 juni van start gaat, willen we je vragen je eerst voor te bereiden door een online lezing van een van onze professoren te bekijken, je bekend te maken met onze vorm van lesgeven (Probleemgestuurd Onderwijs) en de casus van komende woensdag alvast door te nemen.

Bekijk de online lezing over overgewicht en obesitas

Bekijk de video van de lezing Overgewicht en Obesitas - door Dr. Anke Oenema vóór de Virtuele Experiene Day.

Wat is Probleemgestuurd Onderwijs?

Wat doe je tijdens een onderwijsgroep? Welke stappen neem je tijdens zo'n sessie, wat wordt er van jou als student verwacht, is er een docent aanwezig? Bekijk de video voor de antwoorden op deze vragen.

Je kunt je ook inlezen over Probleemgestuurd Onderwijs.

Lees over de casus

De casus die besproken wordt tijdens de onderwijsgroepssessie kun je vinden in het informatieboekje. Bekijk alsjeblieft ook de overige informatie die in het boekje staat.

Zoom-gebruik tijdens de Experience Day

Zoom.us

1. Ben op tijd.
2. Gebruik de mute knop wanneer je binnen komt in een bijeenkomst of wanneer anderen spreken.
3. Denk aan je positie voor de camera, we zien graag je gezicht.
4. Mute de alerts op je PC of sluit Outlook helemaal af. Anders wordt iedereen gek van de belletjes, fluitjes, tjirps en bliepjes de hele tijd.
5. Bereid voor wat je wil bespreken, ook wat je wil vragen
6. Steek je hand op, wanneer je iets wilt zeggen. Zoom heeft daar een functie voor, kijk maar onder de Deelnemers knop.
7. Je kunt vragen en berichten in de chat zetten.

Log in op 24 juni om 10.00 uur
Meeting ID: 945 7428 5956
Wachtwoord: 2406GWVED

Wij adviseren dat je Zoom download in plaats van de webversie van Zoom te gebruiken, want dan heb je een betere connenctie.

Leer meer over Universiteit Maastricht

Een paar feiten over de UM:

veel Engelstalige opleidingen
internationale en Europese studieonderwerpen
eerste in Europa met Probleemgestuurd Onderwijs
nummer 10 in de lijst van beste jonge universiteitn wereldwijd (THE)
19 bacheloropleidingen en meer dan 60 masteropleidingen