COV 19 header img

UM & COVID-19

Fase I: Donkergroen

Om het onderwijs zo lang mogelijk open te kunnen houden bij een nieuwe opleving van het coronavirus, is het belangrijk dat basismaatregelen worden nageleefd. De maatregelen in het donkergroene scenario zijn dan ook altijd van toepassing.

Voor het donkergroene scenario geldt dat er wordt uitgegaan van een impact en besmettelijkheid van een verkoudheidsvirus. Er is vooralsnog geen noodzaak om specifiek voor het onderwijs maatregelen te nemen, anders dan de samenlevingsbrede inzet op preventie en naleving van de basisadviezen.

De volgende basisadviezen gelden:

Welzijn in tijden van COVID-19

Reizen & internationale mobiliteit

Internationale reizen voor studenten en medewerkers
De UM kijkt wat onderzoek en onderwijs betreft over de landsgrenzen heen. Hierbij houdt de UM houdt rekening met de overheids richtlijnen en de algemene reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Richtlijnen voor studiereizen voor UM-studenten vind je hier. Medewerkers kunnen de richtlijnen voor dienstreizen voor medewerkers hier op intranet vinden.

Reizen naar Maastricht
(Aankomende) studenten en medewerkers kunnen via deze website nagaan welke regels en voorschriften van toepassing zijn.