Studenten zitten op een zomerse dag in de tuin van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Facultaire Introductie 2024

Welkom aankomende rechtenstudent!

Op deze pagina vind je het programma van de Facultaire Introductie van 26 t/m 30 augustus.

Wij hebben er zin in, hopelijk jij ook!

Aanmelden voor de Facultaire Introductie

Om ervoor te zorgen dat je wordt ingeroosterd voor periode 1 en tijdens de Facultaire Introductie in dezelfde groep terechtkomt waarin je ook onderwijs volgt, is het noodzakelijk dat je aanmeldt vóór vrijdag 23 augustus.

Let op: als je je niet aan- of afmeldt, word je niet ingeroosterd voor periode 1.

Laat weten of je komt
Ga naar het aanmeldformulier

Programma

Tijdens deze week leer je jouw medestudenten kennen, ontdek je Probleemgestuurd Onderwijs door in je onderwijsgroep (van periode 1) aan een casus te werken, ontmoet je onze opleidingscoördinatoren én krijg je het rooster voor periode 1.

Het programma op hoofdlijnen vind je hier:

• Let op: Het programma en de tijden zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Programma Facultaire Introductie 2024 - Bachelor Rechtsgeleerdheid, Fiscaal Recht​

DatumProgrammaOptionele programma-onderdelen
Medio-augustus (vanaf ontvangst inloggegevens Canvas)

Start online voorbereiding:
Bekijk video's en andere info over o.a. de Universiteit Maastricht, de Universiteitsbibliotheek, Student Service Center, de Faculteit, Probleem Gestuurd Onderwijs, Studentportal en Canvas en de facultaire studieverenigingen.

Start met de voorbereiding van je eerste PGO casus: de 'Challenge'!

Maandag 26-811.45 - 12.45: Introductiesessie:
Welkom door Decaan Jan Smits, toelichting onderwijs 1e semester door Opleidingsdirecteur Joost Sillen
12.45 - 13.00: Pauze
13.00 - 13.30: Ben je okay? college – Word een bondgenoot tegen seksueel grensoverschrijdend gedrag en ontdek waar je ondersteuning kunt vinden bij de UM
13.30 - 14.15: kennismaking met medestudenten van je onderwijsgroep, bezoek aan SSC en UB
14.15 - 16.15: Aan de slag met de 'Challenge' in je eigen groep, rondleiding gebouw/boekenmarkt

17.00 - 19.30: Borrel en barbecue in tuin van onze Faculteit
Dinsdag 27-8Bereid je voor op de nabespreking van de 'Challenge' (individueel)
Woensdag 28-8Bereid je voor op de nabespreking van de 'Challenge' (individueel)
Donderdag 29-8

Tussen 9.00 - 13.00: Nabespreking 'Challenge' (2 uur) met tutor in je eigen onderwijsgroep en evaluatie op de Faculteit

Uitleg over Student Support en systemen

De groepsindeling volgt op een later moment

Tussen 10.00 - 16.00u: Keuze uit diverse mini-colleges
Vrijdag 30-8

Tussen 9.00 - 15.00: Nabespreking 'Challenge' (2 uur) met tutor in je eigen onderwijsgroep en evaluatie op de Faculteit

Uitleg over Student Support en systemen

De groepsindeling volgt op een later moment

Tussen 10.00 - 16.00u: Keuze uit diverse mini-colleges

Canvas

Canvas is de online leeromgeving van de Universiteit Maastricht.

Medio-augustus ontvang je een e-mail met inloggegevens voor Canvas, waarmee je toegang krijgt tot het volledige programma en alle benodigde informatie om je voor te bereiden op de Facultaire Introductie.

Je zult veel gaan werken in Canvas tijdens je opleiding, want elk vak van het UM-curriculum heeft een eigen pagina in Canvas waar content beschikbaar wordt gesteld en communicatie en samenwerking wordt gefaciliteerd. Daarnaast biedt Canvas de mogelijkheid voor toetsen, het inleveren van werkstukken, originaliteitscontrole op werkstukken, discussiefora, enzovoort.

De facultaire introductie is een uitgelezen kans om alvast te wennen aan het werken in Canvas. Ook krijg je in deze week uitleg over de werking van Canvas.