Melissa Schnitzer, MA Modern Political Culture

Melissa, 24 jaar, komt uit Duitsland en heeft haar bachelor Europese Studies ook in Duitsland behaald.

"Tijdens mijn bachelor besloot ik mijn Erasmus-semester in het buitenland door te brengen aan de Universiteit Maastricht (UM) en ik kon niet anders dan verliefd worden op de stad, de mensen en de universiteit zelf. Omdat ik een beetje gefocust wilde blijven op het politieke domein en tegelijkertijd mijn academische horizon wilde verbreden naar een meer intersectioneel en alternatief perspectief op maatschappelijke, culturele en politieke interrelaties, keerde ik terug naar Maastricht om de MA Arts and Culture: Modern Political Culture (MPC) te studeren.

Dit bleek de perfecte keuze voor mij te zijn. MPC lijkt in eerste instantie misschien wat ongrijpbaar, maar dankzij PBL konden we de vele facetten ervan samen verkennen en alle obstakels overwinnen, van technische vragen over waar we specifieke lezingen konden vinden tot het ondersteunen van elkaar tijdens het schrijven van de scriptie.

Als studentvertegenwoordiger voor mijn medestudenten kreeg ik bovendien een kijkje in de keuken van de universiteit. Maastricht is een verbazingwekkend internationale plek met een miljoen dingen om te doen en te ontdekken, ik vond het persoonlijk geweldig om aan de UM te studeren en ik kan MPC alleen maar van harte aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in een intersectioneel en boeiend MA-programma."

Melissa Schnitzer