Universiteit van Nederland live

Maastrichtse wetenschapper in Theater aan het Vrijthof

Marieke Dewitte is één van de wetenschappers die op dinsdag 10 oktober optreedt in het Maastrichtse theater aan het Vrijthof tijdens de theatertour van de Universiteit van Nederland. Marieke is klinisch psycholoog en seksuoloog en onderzoekt seksuele interactie tussen koppels in het sekslab in Maastricht en weet alles over seksuele opwinding.

Interactieve theaterlezingen door topwetenschappers

De lezingen en experimenten in de theatertour gaan over onderwerpen als geld, klimaat, AI/toekomst, liefde/seks, gezond leven, muziek, hersenen, cultureel erfgoed, misdaad, eten, ruimte/ruimte, evolutie/dierenrijk, natuur/scheikunde en geschiedenis.

Geen lange praatjes, maar goede interactieve verhalen waar je iets van leert en om moet lachen. Iets triviaals blijkt ineens heel waardevol als je er met een wetenschappelijke blik naar kijkt.

Voor de Universiteit van Nederland heb je geen diploma nodig, iedereen is welkom. De Universiteit van Nederland, met een maandelijks bereik van 1,2 miljoen volgers, brengt met deze Live show in Maastricht de wetenschap dichter bij jou. En dat onder de bezielende leiding van presentator en komiek Fuad Hassen. Omdat wetenschap leuk is en voor iedereen.

Marieke Dewitte