Overzicht van voorzieningen bij de FPN

Bij FPN zijn voorzieningen beschikbaar voor studenten met een functiebeperking. Welke voorzieningen je mag gebruiken hangt af van je persoonlijke situatie. Wil je voorzieningen aanvragen? Neem dan contact op met Disability Support.

Let op: de faculteit bepaalt uiteindelijk of je daadwerkelijk in aanmerking komt voor een bepaalde voorziening.

Toetsvoorzieningen

• Verlenging van de reguliere toetstijd met 30 minuten.
  • Toetsopgaven kunnen in een vergroot lettertype geprint worden op A3 formaat.
  • Maken van de toets in een kleinere ruimte op de faculteit.
  • Gebruik van een computer voor het maken van toetsen.

Onderwijsvoorzieningen

• Aanpassing deadline voor papers/essays/opdrachten.
  • Aanpassingen aan de aanwezigheidsregelingen.
  • Aanpassingen aan roosterindeling: specifieke indeling met betrekking tot het tijdstip van de onderwijsgroepen.

Overige voorzieningen

• Onderwijsgroepen vinden plaats in speciaal daarvoor aangewezen ruimten omdat deze ruimten voldoen aan de eisen voor de basis en integrale toegankelijkheid en gebruik (bijvoorbeeld aanwezigheid van een ringleiding).
  • Gebruik van rustruimte op de faculteit.
    Een rustruimte is een kamer waar een student even tot rust kan komen en/of kan liggen of slapen. Indien je gebruik wilt maken van de rustruimte, kun je de sleutel ophalen bij de receptie UNS40.
    Let op: gebruik van de rustruimte is alleen toegestaan tussen onderwijsactiviteiten in, niet tijdens examens en/of deelexamens of tijdens onderwijsgroepen waar aanwezigheid vereist is.