BIZZ School - Case Competitie voor middelbare scholieren

Een leerzame case competitie om leerlingen kennis te laten maken met wetenschappelijk en probleemgestuurd onderwijs aan de Universiteit Maastricht.

Sinds 2019 organiseert de School of Business and Economics (SBE) de BIZZ School - Case Competition voor middelbare scholen. Univeriteit Maastricht laat middelbareschool scholieren door middel van de BIZZ Case Competition kennismaken met wetenschappelijk onderwijs. De casestudies die scholieren behandelen gaan onder andere over strategische uitdagingen en managementdilemma's in het bedrijfsleven.

BIZZ Case Competition @SBE

Het uitgangspunt van de BIZZ School - Case Competition is een actuele casus uit het bedrijfsleven. Vijfde- of zesdejaars leerlingen in de profielen E&M + N&G zullen worden uitgenodigd om in groepjes aan deze casus te werken. Studenten van Universiteit Maastricht zullen het team van jouw school begleiden voorafgaand aan de 'final battle' op de School of Business and Economics. Als er meerdere teams binnen jouw school deelnemen aan de competitie, gaat het team met de beste case door naar de finale.

Deze wedstrijd is geïnspireerd op onze International Case Competition (ICC@M) waar 2e en 3e jaars bachelorstudenten van onze faculteit het opnemen tegen verschillende business schools over de hele wereld om de beste case te presenteren.

Programma (+ tijdsinvestering)

BIZZ Case Competition @SBE

Drie bijeenkomsten op locatie zorgen ervoor dat scholieren voorbereid zijn op het ontwikkelen van een casestudy. Na deze bijeenkomsten wordt de casestudy gepresenteerd aan een jury tijdens de finale.

Meeting 1 Kick-off door de School of Business and Economics in samenwerking met de middelbare school, presentatie van de casus en verdere uitleg
Meeting 2 Werken aan de casus op je eigen school onder begeleiding van studenten* van SBE.
Meeting 3 Presentatie van de resultaten. Tijdens deze bijeenkomst worden de presentatietechnieken verfijnd onder supervisie van de SBE.
Meeting 4 Finale op de School of Business and Economics waar studenten hun case presenteren aan de jury, docenten en familie.

*SBE-vertegenwoordigers en studenten organiseren de bijeenkomsten in het Nederlands en/of Engels. Engels is echter de verplichte taal voor de presentaties in de finale.

Meld je middelbare school aan voor BIZZ 2024

Wil je volgend jaar met je middelbare school meedoen aan de BIZZ-competitie? Stuur dan een e-mail naar Julie Goodfellow.

PS. We hebben de ambitie om van de BIZZ een internationale case competitie van te maken. Aarzel dus niet als je school niet uit de regio Maastricht komt!

contact Julie Goodfellow (BSc recruiter)
Meld je aan via email