Ondersteunend en beheerspersoneel (OBP)

Heb je bepaalde kwaliteiten die je op je werk verder zou willen ontwikkelen? Heb je in je jaargesprek gesproken over het volgen van een opleiding en wil je daar advies over? Of vraag je je af of je nog wel op de juiste plek zit, en zou je graag wat anders willen maar weet je niet wat of waar je moet beginnen? Loop je soms vast op je werk?

Voor dit soort vragen met betrekking tot je loopbaan of je huidige werk kun je terecht bij het Staff Career Centre (SCC). Wij kijken samen naar je vraag en hoe de Universiteit Maastricht (UM) je hierin kan ondersteunen. De UM vindt het namelijk belangrijk dat iedereen de mogelijkheid heeft zich te ontwikkelen en hierin eigen regie neemt. Enkele voorbeelden van onze dienstverlening:

Individuele coaching

Loopbaangerelateerde individuele coaching

Bij vragen zoals:

• ‘Ik zou me graag verder willen ontwikkelen in mijn functie, hoe pak ik dat aan?’
  • ‘Ik zou graag meer mijn hart willen volgen en me willen oriënteren op een baan waarin ik mijn creativiteit kwijt kan.’
  • ‘Mijn huidige functie biedt me geen uitdaging meer, ik wil op zoek gaan naar wat anders.’

Werkgerelateerde individuele coaching

Bij vragen zoals:

• ‘Ik krijg best veel zaken niet op tijd af omdat ik zo perfectionistisch ben.’
  • ‘Ik moet meer naar buiten toe treden maar durf dat niet zo goed.’
  • ‘Ik ben wat onzeker waardoor ik geen stappen durf te zetten.’
  • ‘Hoe kan ik effectiever communiceren in mijn team, zodat ik word begrepen?'

Trainingen en workshops

We bieden trainingen en workshops waarmee je competenties, vaardigheden of eigenschappen kunt ontwikkelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan persoonlijke effectiviteit, presentatievaardigheden, balans privé/werk, solliciteren etc. Bekijk een compleet overzicht van onze cursussen.

Naar het cursusaanbod

Alle andere vragen

Alle andere vragen – groot en klein – gerelateerd aan leren, ontwikkelen en coaching. Bijvoorbeeld vragen om sollicitatiegesprekken te oefenen en of om je cv/sollicitatiebrief te laten checken.

Jouw vraag en jouw ontwikkeling staat centraal, daar willen we je graag bij helpen! Mail ons met je vragen, we plannen graag een intake om je vraag te verhelderen en samen het vervolgtraject te bepalen.

Teamontwikkeltrajecten

Goed functionerende teams zijn van cruciaal belang voor het verwezenlijken van de ambities van de UM. En tegelijkertijd weten we hoe complex teamdynamiek is. Samen kunnen we kijken wat jouw team nodig heeft om optimaal te functioneren.

We kunnen je helpen met vragen zoals:

• ‘We willen een inhoudelijke invulling geven aan onze teamdag, wat zouden we kunnen doen en/of weet je een bureau?’
  • ‘Er is een aantal nieuwe mensen binnen ons team, we willen werken aan onze teamgeest.’
  • ‘Ons team moet van A naar B, wie kan ons hierbij ondersteunen en hoe doen we dat?
  • ‘Er zijn conflicten binnen ons team, hoe kunnen we hieraan werken en weer zorgen voor een prettig en effectief team?’

We hebben een groot netwerk van bedrijven en mensen die werken op het gebied van teamontwikkeling en we hebben zicht op teamdynamiek en ontwikkeltrajecten hierin.

Graag kijken we samen met jou(w team) naar de dieperliggende vraag om zo te bepalen wat passend is voor jouw team. Soms is dat een interessante middag rondom een bepaald thema, denk aan timemanagement of samenwerken. Soms is dat een kort ontwikkeltraject met een teamcoach. En soms is het een flexibel, wellicht wat langer, traject met een duidelijk doel voor ogen. Of wellicht voldoet alleen een advies vanuit onze expertise.

Contact teamontwikkeltrajecten

Mail ons met je vragen, we plannen graag een intake om je vraag te verhelderen en samen het vervolgtraject te bepalen.

Open aanbod trainingen

Samen met je leidinggevende en je HR-adviseur praat je over je persoonlijke ontwikkeling. Jij, je leidinggevende of je HR-adviseur kunnen bepaalde wensen hebben. Samen bepalen jullie of en zo ja welke training kan bijdragen aan deze wensen over je persoonlijke ontwikkeling. Met jullie wensen als uitgangspunt hebben we een zo relevant mogelijk aanbod samengesteld.

Heb je behoefte aan advies of heb je vragen, neem dan contact met ons op!

Contact OBP

Naar het cursusaanbod