EDview: de implementatie

Het doel van ‘EDview: de implementatie’ is de implementatie van de aanbevelingen van EDview voor de toekomst van het onderwijs aan de UM.

EDview zal de resultaten van de eerste onderzoeksfase vertalen naar communicatie over en de uitvoering van de onderwijsfilosofie van de UM.

Verder zoekt EDview naar wegen om het PGO te vernieuwen. Die innovatie is altijd gebaseerd op de vier kernprincipes van het PGO:

1. constructief
  2. coöperatie
  3. contextueel
  4. zelfsturend

In de visie van EDview ontstaat er een gemeenschap, waarin iedereen met een passie voor onderwijs de mogelijkheden heeft om mee te doen en steun krijgt voor nieuwe onderwijsinitiatieven. Met dat doel voor ogen ontwikkelt EDview nieuwe projecten, steunt en versterkt het bestaande projecten rond specifieke thema’s, en promoot het samenwerking en uitwisseling in het algemeen.

De focus van het projectteam ligt op:

• Aanmoedigen dat EDview-resultaten worden toegepast door bestaande UM-taskforces, -werkgroepen en –projecten.
  • Communicatie.
  • Communities of Practice stimuleren en ondersteunen op het gebied van lesgeven en leren.
  • Integreren van EDview in de PGO-training voor studenten.
  • Onderzoek naar de mogelijkheden voor gepersonaliseerde curricula in een PGO-omgeving.
  • Een flexibele organisatie creëren.

Het projectteam

Het projectteam bestaat uit:

De stuurgroep

De stuurgroep bestaat uit de volgende leden:

• Erik Driessen (voorzitter) – Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
  • Ellen Bastiaens (secretaris) – Academic Affairs
  • Mirko Reithler – Faculty of Arts and Social Sciences
  • Rob Ruiter – Faculty of Psychology and Neuroscience
  • Sjoerd Claessens – Faculty of Law
  • Inken Gast – School of Business and Economics
  • Lonneke Bevers – Faculty of Science and Engineering
  • Aggie Paulus – Faculty of Health, Medicine and Life Sciences