Wynand Wijnen Onderwijsprijs voor gehele onderwijsgemeenschap UM

De Universiteit Maastricht vindt onderwijs belangrijk en is trots op haar prestaties. Daarom reiken we elk jaar de Wynand Wijnen Onderwijsprijs uit, ter ere van medewerkers die een bijzondere bijdrage aan het onderwijs hebben geleverd. De Wynand Wijnen Onderwijsprijs ging dit jaar naar onze hele onderwijsgemeenschap als dank voor hun tomeloze inzet, in het bijzonder tijdens de afgelopen coronajaren.

Het prijzengeld gaat naar het Noodfonds voor studenten: dit fonds is bedoeld om onze studenten te helpen die in plotselinge en onverwachte financiële nood verkeren, zodat zij hun studie kunnen voortzetten. Met de donatie wil de Universiteit Maastricht gelijkgestemde initiatieven stimuleren om elkaar te helpen in tijden van nood.

De prijs werd uitgereikt tijdens de viering van de 47ste Dies Natalis van de Universiteit Maastricht, net als de jaarlijkse Dissertatieprijs. Die ging naar Marie Labussière van de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen voor haar scriptie: ‘Native born but not yet citizen: Burgerschap en onderwijsresultaten van kinderen van immigranten in Nederland.’

Donna Carroll and Martijn Boussé namen de prijs symbolisch in ontvangst.