Ook extra studio’s in Maastricht voor UM-studenten

Vóór 1 september aanstaande worden 200 tot 300 studio's opgeleverd in de Maastrichtse wijk Randwyck. In november komen er nog eens 300 bij. In totaal gaat het dus om ongeveer 600 woningen. Omdat deze nieuwe studio's de huisvestingsproblemen voor studenten in september kunnen verlichten, ondersteunen de gemeente Maastricht en de Universiteit Maastricht dit project waar mogelijk.

In de nieuwe woningen aan de Sorbonnelaan in Randyck wonen studenten dicht bij allerlei voorzieningen en het centrum van Maastricht. Zij wonen bovendien tegenover het UMC+ en in de directe omgeving van de Faculty of Psychology and Neuroscience, Faculty of Health Medicine and Life Sciences, en de Faculty of Science and Engineering van de UM.

Grote belangstelling

Alle nieuwe studio’s in Randwyck zijn voorzien van een eigen badkamer en keuken. Sommige zijn volledig gemeubileerd en gestoffeerd.  Daarnaast kunnen de bewoners gebruik maken van verschillende gezamenlijke ruimtes, waar ze een internationale gemeenschap treffen.

Studenten kunnen een studio huren vanaf 427 euro per maand, exclusief gas, water en elektra. ''Deze huurprijs zorgt voor een grote belangstelling. Toch zijn er nog diverse studio’s beschikbaar,'' aldus Maurice Evers, afdelingshoofd Maastricht Housing van het Studenten Service Centrum.

Meer informatie over de studio's, beschikbaarheid en aanmelden lees je op deze webpagina.

Extra huisvesting in naburige gemeentes

Om de druk op de (studenten)woningmarkt verder te verlichten, wordt ook in naburige gemeentes extra studentenhuisvesting gerealiseerd. Als voorbeeld hiervan noemt Evers het PITground housing project vlak bij het station in Sittard.

Meer over het vinden van woonruimte in Maastricht lees je op deze pagina.