10 jaar Brightlands Chemelot Campus: Limburgse innovatiemotor voor mondiale uitdagingen

Gefeliciteerd Brightlands! Op Brightlands Chemelot Campus wordt op de kop af tien jaar gewerkt aan mondiale vraagstukken op het gebied van materialen, biomedische innovaties en duurzame processen. Inmiddels werken er meer dan 4.000 mensen samen op de campus, waaronder meer dan 1.000 studenten. Het aantal bedrijven op de campus is toegenomen tot 107.

De Universiteit Maastricht stond samen met de Provincie Limburg en DSM aan de wieg van de campus op het Chemelot-terrein in Sittard-Geleen. 'Samen kun je meer bereiken. Veel meer.' Dat was tien jaar geleden een van de leidende ideeën: om uit te groeien tot een gezonde en succesvolle kenniseconomie, moet je onderwijs, onderzoek, bedrijfsleven en overheid bij elkaar brengen. Letterlijk: op een campus.
Inmiddels dragen vier Brightlands-campussen bij aan de kenniseconomie, als innovatiemotor in Limburg, voor Nederland en de rest van de wereld.

In tien jaar tijd heeft Brightlands Chemelot Campus een stevig fundament gelegd voor de toekomst. Tijdens haar jubileum kijkt ze nadrukkelijk vooruit. Niet voor niets is de slogan van het jubileum Next Ten. Campusdirecteur Bert Kip kijkt ook vooruit: "De komende tien jaar gaan we laten zien hoe we samen gaan bouwen aan een circulaire economie.

De UM feliciteert Brightlands Chemelot Campus met haar tienjarig bestaan en kijkt uit naar de Next Ten!