Een geslaagde Bachelor Open Dag met een goede sfeer

Veel bezoek en vooral een goede sfeer, de eerste on-campus Bachelor Open Day sinds het begin van corona was weer een groot succes. Ruim 3200 aankomende studenten bezochten afgelopen zaterdag de faculteiten van de Universiteit Maastricht.

Mondkapjes, looproutes en andere coronamaartregelen; de Bachelor Open Dag van afgelopen zaterdag was nog niet helemaal als vanouds, maar zowel de deelnemers als de organisatoren waren blij dat deze tweejaarlijkse oriëntatiedag weer eens op campus kon worden gehouden.

Zo kregen de studenten in spe informatie over onze opleidingen, Probleemgestuurd Onderwijs en het studentenleven in Maastricht. Ook konden ze deelnemen aan rondleidingen, zowel op de campus als in de binnenstad.

De meeste sessies waren al geruime tijd voor de open dag volgeboekt. Zoals verwacht kwam de meerderheid uit Nederland, maar er was ook nog aardig wat belangstelling uit het buitenland, vooral uit de buurlanden Duitsland en België.

Positieve ervaring

De opkomst was misschien wat lager dan het topjaar 2019, maar het waarderingscijfer dat via QR-code binnenkwam lag erg hoog: gemiddeld rond de negen. Hier een greep uit de reacties:

• “Lots of information provided in an open and friendly manner. Wonderful experience!” - Psychology
  • “Very lucid session full of information.” – Data Science and Artificial Intelligence
  • “Clear insights provided on academic and social aspects of studying in Maastricht by both presenters. Thanx!” – Medicine/Geneeskunde

Verder waren veel bezoekers onder de indruk van de soepele organisatie, de inzet van de studenten die iedereen de weg wezen, de shuttlebussen tussen Randwyck en de binnenstad en vooral het persoonlijke en vriendelijke karakter van de dag.

Heb je de Open Dag gemist?

Geen zorgen: van 9 tot 12 november staan er online Q&A sessies gepland. Studenten van alle bacheloropleidingen staan dan klaar om vragen te beantwoorden.

En zet alvast de volgende Bachelor Open Dag in je agenda: zaterdag 5 februari 2022

De eerstvolgende Master Open Dag wordt gehouden op zaterdag 20 november 2021. Deze vindt volledig online plaats.

• Vorig jaar september is de samenwerking bekrachtigd tussen het project ‘DATASET’ van het Noord-Limburgse Fieldlab TISL en Logistiek Digitaal (onderdeel van het DIL programma). Namens het DATASET onderzoeksteam overhandigde Gerwin Zomer op vrijdag 12 juli het evaluatierapport van de Digital Readiness...

• De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek heeft dr. Marieke Hopman en dr. Guleid Jama financiering toegekend voor hun nieuwe onderzoeksproject CHILD-WAR.

• YUFE is thrilled to announce that its student program, the YUFE Student Journey, evolves into OpenYUFE, enabling students to apply all year long.