6e plek in THE Young Universities

UM stijgt in wereldwijde rankings jonge universiteiten

De Universiteit Maastricht (UM) is gestegen op de lijst van de Times Higher Education Young Universities ranking en mag zich de zesde beste jonge universiteit ter wereld noemen. De UM is er trots op dat haar inspanningen, onder meer op het gebied van onderwijs en onderzoek, zijn beloond in deze ranking. In de QS 50 Under 50 steeg de UM van plaats 23 naar plaats 19.

Beide speciale rankings voor jonge universiteiten laten zien welke universiteiten naar verwachting in de toekomst tot de wereldtop behoren. UM-collegevoorzitter prof. dr. Martin Paul: "We zijn uitermate verheugd dat de Universiteit Maastricht haar positie in de rankings voor jonge universiteiten heeft behouden en versterkt. Dit toont onze vitaliteit en competitiekracht. En dat in een tijd waarin veel jonge sterke universiteiten opkomen, vooral buiten Europa.”

De volledige rankings zijn te bekijken op de THE-website en QS website