FASoS alumna genomineerd voor Higher Education Thesis Award

FASoS alumna Tessa Groen (Research master Cultures of Art, Science and Technology, CAST) is door de Landelijke Studenten Vakbond en ScienceGuide genomineerd voor de Higher Education Thesis Award 2019.

De prijs wordt uitgereikt door de minister van OC en W, Ingrid van Engelshoven. De titel van Tessa Groen's proefschrift is ‘Rankings Practices: Understanding the Impact of World University Rankings on Policies and Practices in Dutch Higher Education’.

Tessa voerde haar onderzoek uit onder supervisie van prof. Cyrus Mody. Door de toepassing van kwaliteitsindicatoren bepalen ranglijstbureaus de norm voor een ander begrip van kwaliteit en excellentie. Ranglijsten hebben tegenstrijdige implicaties, omdat kwaliteitsindicatoren die worden bekritiseerd, zoals reputatie en internationale vooruitzichten, bijdragen aan de prestaties van goede ranglijsten. Om deze spanning te evalueren, onderzocht Tessa praktijken van gegevensverzending, analyse en communicatie in de Nederlandse academische wereld. Dit onderzoek reikt verder dan de ervaringen van beleidsmedewerkers, onderzoekers en studenten en biedt inzicht in het onderwerp ranglijsten en de bredere implicaties van de praktijken van ranglijsten en door excellentie gestuurde beleidsmaatregelen in openbare onderzoeksuniversiteiten in Nederland.

• De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek heeft dr. Marieke Hopman en dr. Guleid Jama financiering toegekend voor hun nieuwe onderzoeksproject CHILD-WAR.

• YUFE is thrilled to announce that its student program, the YUFE Student Journey, evolves into OpenYUFE, enabling students to apply all year long.

• Hij omschrijft zichzelf als ‘een redelijk rationeel wezen’. Wanneer hij woorden als ‘genieten’, ‘liefde’ of ‘eenzaam’ al in de mond neemt, corrigeert hij zichzelf onmiddellijk: “Nouja, liefde, groot woord. Laten we zeggen dat mijn affiniteit met de universiteit tot bloei kwam in Maastricht.” Na 25...